• Anonym (hm)
    Äldre 16 May 19:35
    3724 visningar
    4 svar
    4
    3724

    ni som gjort abort

    Hej!

    Ni som gjort abort, när började era hcg sjunka? Jag gjorde för snart en vecka sen och testerna har visat svagare streck, men idag var det mycket starkare! Hjälp!

  • Svar på tråden ni som gjort abort
  • Äldre 18 May 16:15
    #1

    Hej!

    Jag blev tillsagd att inte göra några tester hemma efter min abort just för att det tar några veckor innan hormonnivåerna i kroppen börjar sjunka igen ????

    Har du något återbesök inbokat hos barnmorska (eller ungdomsmottagning beroende på hur gammal du är)? Där gör dem ett graviditetstest nämligen!

    När jag gjorde mitt test hos barnmorskan 4 veckor efter aborten så visade det negativt och alla gravidsymptom försvann efter 2-3 veckor för min del.

    Så försök att inte oroa dig, även om det är jättesvårt.

    Lycka till, stora kramar!

  • Anonym (Lili)
    Äldre 18 May 17:17
    #2

    Jag testade 5 veckor efter aborten, och då var testet fortfarande positivt. Veckan därefter negativt.

    Det är nog olika. När jag fick missfall var hcg nere på 4 redan 10 dagar efter missfallet.

  • Anonym (3 veckor­)
    Äldre 21 Jun 12:35
    #3

    Jag har gjort abort och nu tre veckor senare är testet fortfarande positivt, blev orolig för att jag har rester kvar och är rädd för att drabbas av en infektion. Men jag ska snart på återbesök så då får jag kolla vad det beror på.

  • Anonym (Länge­)
    Äldre 21 Jun 12:38
    #4

    Jag testade positivt fem veckor efter aborten. Blev först nervös över att vara gravid igen men veckan efter var det negativt.

Svar på tråden ni som gjort abort