• Mor till Ella

    7 åring som kissar i byxorna!!!

    Min dotter har sedan hon blev blöjfri kissat i trosor och byxor. Hon säger att hon inte hinner gå på toa. Hon kissar inte i sängen.

    Vi håller tider: vaknar =kissa, innan vi sätter oss i bilen= kissa, innan lunch =kissa, innan ut och leka= kissa, innan middag =kissa, innan hon lägger sig = kissa. Hon dricker inte efter middagen.

    Oftast har hon bara kissat lite i byxorna så där är en fläck på en storlek av en golfboll. Jag blir så trött på detta kissandet i byxorna. Vi tvättar alltid och om hon har kissat i byxorna gömmer hon dessa ibland och då är ju kläderna bara att kasta.

    Inte kan man väl sätta en typ binda i trosan på en 7 åring? Tena har ju små.

    Kompisarna har börjat fråga varför hon är blöt och varför hon luktar kiss. Hemma händer det inte så ofta utan mest i skolan där de inte påminner henne.

  • Svar på tråden 7 åring som kissar i byxorna!!!
  • Anonym (ooo)

    Har ni varit hos läkare? Ibland finns det barn som "mognar sent" i urinröret, dvs de känner inte när kisset är på gång.

    Sen finns det speciella underbyxor med kisskydd som i princip ser ut som riktiga underkläder, minns inte vad märket heter, tror det är danskt. De kan ju vara bra så länge i af, så hon slipper gå blöt.

  • jesssicahansen

    Hej!

    Våran dotter som blir 7 gör likadant och har gjort till o från sen hon var 4-5.

    Ibland händer ingen olycka alls på dagar, veckor och ibland månader.

    Sjukt jobbigt och påfrestande för henne och oss.

    Har kollat diabetes, en snabb utredning för ev adhd (även ett hemskt humör) gjordes när hon var mindre men det var inget.

  • IIngenn

    Hej. Kolla med en barnmedicinmottagning. Ibland beror det på förstoppning som inte riktigt märks och då blir det tryck mot blåsan. Finns då mjukgörande medicin som ska tas under en lång tid.

  • Anonym (Sammahär)

    Åh, vi har samma problem här hemma med grabben D: blir smått tokig snart! Vi har försökt med påminna/tjat ( dvs vissa tider, så som du skrev), kissklocka ( skitdyra, han hade sönder 3 st innan vi gav upp), belöning, bestraffning, inget har funkat! Han fyller ÅTTA i höst! Vi upplever också att det går någorlunda bra hemma o på natten, men i skolan funkar det inte alls. Han säger att han glömmer eller att det är kiss på toaletten i skolan. Vi har även varit till vården o de hittar inget fel, så även om jag inte har något tips att ge, följer jag tråden med stort intresse XD

  • Mor till Ella

    idag har hon kissat på sig 2 ggr. 1 gång i skolan och en gång när hon var ute och lekte.

    Jag ska kontakta barnmottagningen. Vi har redan en kontakt där angående min dotters astma.

Svar på tråden 7 åring som kissar i byxorna!!!