• Äldre 18 May 03:45
    3913 visningar
    4 svar
    4
    3913

    Mobilforbud på jobbet!

    Hej! Jag har en fråga. Om man ska förbuda mobil på jobbet måste det gälla till alla? I mitt arbetsplats vissa har mobil med sig när dom jobbar men vissa får inte. Är det rätt?

  • Svar på tråden Mobilforbud på jobbet!
  • Äldre 18 May 06:09
    #1

    Vilka har mobil och varför? Har du inte frågat varför det är okej för dom. På mitt jobb får man inte heller ha mobil. Dock har jag och många andra barn på skola och förskola och måste ha mobilen på oss om skolan/förskolan skulle ringa. Kan inte vara helt onåbar om något skulle hända mina barn. Dom går före jobbet alla dagar i veckan.

  • Äldre 18 May 08:33
    #2

    I vissa av våra lokaler har vi förbud att använda mobiler. Dock får de användas av viss personal om jobbet så kräver.

    Sen fuskas det lite men det är fortfarande förbjudet.

  • Äldre 18 May 08:52
    #3

    Beror på vad man jobbar med..

    Vi har mobilförbud men vi har fritt wifi..
    Jag har företagstelefon men svarar ändå på sms och när nån ringer på mitt privata..

    Så länge det inte stör mitt jobb är det ok..


    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Äldre 18 May 11:22
    #4

    Det är med mobiler är ju som med det mesta här i livet. Frihet under ansvar och tyvärr är det alldeles för många som inte klarar av att sätta en gräns för sig själva om vad som är okej att göra på arbetstid med sin privata mobil. Därför blir det regler som "förstör" för alla.

    Är det ett förbud mot privata mobiler så ska det gälla alla och då ska företaget tillhandahålla företagsmobiler om man anser att det måste finnas en telefon eller så ska den som använder sin privata mobil i tjänsten ha ersättning för det.

    Behöver någon utomstående ha tag på någon i gruppen så får man lämna ut jobbmobilnumret till den telefon som finns i gruppen.


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Mobilforbud på jobbet!