• SantaC

    Basisk mat

    Hej jag håller på att äta basik mat vilket är jättejobbigt, finns det någon sås ja kan göra så att det inte blir så torrt?

  • Svar på tråden Basisk mat
  • Aniiee

    lägg ner. det är ingen vits med att äta någon slags psudo-vetenskaplig diet, eftersom det inte funkar ett dugg.

    Ät vad du vill, när du vill, med måtta och glädje.


    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Glinda från Oz

    Det spelar absolut ingen roll vad maten du äter har för pH, allt blir lika surt i magen sen i alla fall.

  • SantaC

    Ok men nu vill jag ära basisk mat då jag har ett sjukdomstillstånd och frågade tips på sås

  • Aniiee
    SantaC skrev 2017-05-20 16:11:20 följande:

    Ok men nu vill jag ära basisk mat då jag har ett sjukdomstillstånd och frågade tips på sås


    du behöver inte fråga om vilken sås du ska göra, ta en du tycker om. DET SPELAR INGEN ROLL För dIN SJUKDOM!
    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Kagn2047

    Vilken sjukdom har du? Hittar ingen som kräver att man äter basisk mat? Och om du har en sjukdom som kräver specialkost bör du ju ta kontakt med en dietist, inte vara inne på de pseudovetenskapliga sidorna som förespråkar detta.

  • SantaC
    Kagn2047 skrev 2017-05-20 17:17:33 följande:

    Vilken sjukdom har du? Hittar ingen som kräver att man äter basisk mat? Och om du har en sjukdom som kräver specialkost bör du ju ta kontakt med en dietist, inte vara inne på de pseudovetenskapliga sidorna som förespråkar detta.


    Borrelia med coinfektioner. Borrelia trivs bäst i försurad kropp.
  • Aniiee
    SantaC skrev 2017-05-22 00:21:52 följande:
    Borrelia med coinfektioner. Borrelia trivs bäst i försurad kropp.
    Om du hade haft en försurad kropp hade du legat på intensiven nära döden. Kroppen funkar helt enkelt inte så. ph-värdet i de olika kroppsvätskorna och delarna kan du inte påverka med mat, kroppen reglerar det själv, och gör den inte det så dör du. Allt annat är pseudovetenskap som vill tjäna pengar på dig (även om du inte ger dem pengar så är det det de vill). Det enda man kan påverka lite grann är urinen, och det gör varken till eller ifrån för resten.

    Gör dig själv en tjänst, och ät bra, energität mat som du tycker är god, så att du kan äta tillräckligt för att din kropp ska orka motverka och läka infektionerna, och ta dina mediciner på rätt sätt. Släpp tankarna på "sur kropp" bla, bla, bla. Det hjälper dig ungefär lika mycket som att be till Tor och Freja.
    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
Svar på tråden Basisk mat