• Äldre 21 May 00:58
    5332 visningar
    9 svar
    9
    5332

    Hjälp! Måste tjäna ihop pengar nu

    Hej!

    Jag skulle vara otroligt tacksam om jag fick några riktigt bra tips på hur man kan tjäna pengar hemifrån/över nätet, har själv sökt som en galning men inte kommit över något hyfsat än så länge? Har provat med betalda undersökningar som inte har genererat många kronor för all den tid man måste lägga ned. Pga allvarlig sjukdom går det inte med jobb utanför hemmet. det är en väldigt svår situation och jag behöver mer pengar för att täcka upp kostnader för min egen och min hunds sjukdom. Så alla tips mottages med stor tacksamhet!

  • Svar på tråden Hjälp! Måste tjäna ihop pengar nu
  • Äldre 21 May 01:50
    #1
    -1

    Är du så jävla dum att du har en hund som i sin tur kräver pengar och sjukvård så visst hoppas hunden mår bra...


    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Äldre 21 May 02:04
    #2

    Du är bara 18 år, antar att du haft hunden ett tag? Kan du inte prata med dina föräldrar om hjälp ifall du behöver hjälp med pengar till dig själv och hunden? Får du socialbidrag? Bostadsbidrag? 

  • Äldre 21 May 07:29
    #3

    Inse att det bara är telefonförsäljning eller annat där du använder telefonen som gäller om du måste arbeta hemifrån.

  • Äldre 21 May 08:19
    #4

    Kolla In upwork.com där kan du hitta frilans arbete, typ skriva och översättningar

  • Äldre 21 May 09:05
    #5
    -1

    Du kan inte vistas utanför hemmet men vem går ut med hunden då dagligen? Får hunden sitta inne? Tycker du ska omplacera hunden om du inte har tid och råd att ta hand om den.

  • Äldre 21 May 10:02
    #6

    Jag vill förtydliga att Hunden tas hand om på bästa sätt! Hon är Mitt allt, jag har hjälp av anhöriga att motionera henne sen gör jag själv allt jag kan och orkar för att hon ska må bra. Jag har haft min hund långt INNAN jag blev sjuk. Hon är försäkrad. Men försäkringen täcker inte upp för den dyra behandling som jag vill ge henne,

    Jag skriver inte här för att få kränkande svar om att jag inte tar hand om min hund. Vill bara ha tips om hur man kan tjäna pengar hemifrån det var allt.

  • Äldre 21 May 15:13
    #7

    Sök runt på nätet och hör efter med ev organisationer (kopplat till din sjukdom) vilka stipendier du kan söka. Finns massor och värt att testa!

    Inte din fråga men lyfter ändå att du bör kolla upp noga så du inte förlorar rätten till sjukersättning om du jobbar.

    Företag som arbetar med marknadsundersökningar, användartester och telefonintervjuer?

    Träffade en gång en klasskamrat som jobbade med typ "heta linjen"- samtal för att få råd med mat och räkningar. Det sista man vill tipsa om, men hon klarade sig bra på det.

  • Äldre 23 May 22:40
    #8
    Lilljaa99 skrev 2017-05-21 10:02:16 följande:

    Jag vill förtydliga att Hunden tas hand om på bästa sätt! Hon är Mitt allt, jag har hjälp av anhöriga att motionera henne sen gör jag själv allt jag kan och orkar för att hon ska må bra. Jag har haft min hund långt INNAN jag blev sjuk. Hon är försäkrad. Men försäkringen täcker inte upp för den dyra behandling som jag vill ge henne,

    Jag skriver inte här för att få kränkande svar om att jag inte tar hand om min hund. Vill bara ha tips om hur man kan tjäna pengar hemifrån det var allt.


    Hur är hon sjuk? Ålder?
Svar på tråden Hjälp! Måste tjäna ihop pengar nu