• Cissi2­801
    Äldre 21 May 13:00
    2136 visningar
    1 svar
    1
    2136

    zink och magnezium

    Hej!

    Jag undrar ifall någon annan testat detta.. Men jag har hört att zink och magnezium funkar?? Att det ska funka att enklare att bli gravid, så snälla ifall någon har testat detta, skriv isåfall ifall det gav positiva reaktioner till detta.. Skriv gärna det.. Tacksam för alla svar

  • Svar på tråden zink och magnezium
  • Äldre 22 May 09:57
    #1

    Jag har ätit både zink och magnesium sista två månaderna innan jag äntligen blev gravid igen. Men kan inte säga om det var de som gjorde effekt då jag har så mycket andra tillskott med. 


    Hade ett MA förra året och massa problem efter det. Gjorde en utredning som visade på förhöjt TSH så började med Levaxin. Sen fick jag hormonstimulering med bland annat Letrozol, Gonal-F och Bemfola samt ägglossningsspruta Ovitrelle...men inget funkade. 


    Sen hade vi en pausmånad då vi skulle vara utan extra hormoner inför uppstart av IVF, så tog bara alla mina vanliga tillskott:


    Järn
    Folsyra
    Zink
    Magnesium
    Multivitamin
    E-vitamin


    Levaxin (för sköldkörteln, TSH)


    Så dessa tar jag hela cykeln, men så tog jag även Rosenrot då jag blivit gravid med det två gånger innan och till vår stora glädje fick vi plus även denna gången med rosenrot. Så jag tror på kombon, och att rosenroten gör en bra ägglossning för mig helt enkelt. Direkt vid plus började jag även med Trombyl och Lutinus. Så som du hör har jag en himla massa tillskott och mediciner, så det är svårt säga vad som gjorde det. Jag tror främst det var att mitt TSH hade kommit ner i normal nivå och legat där ett par månader som gjorde att jag var mottaglig för att bli gravid. nu som gravid äter jag fortsatt alla tillskott (inte rosenrot då som man bara tar från CD1 och fram till ägglossningen) 


    Hur länge har ni försökt?

Svar på tråden zink och magnezium