• GodisMamman

    Vill ner i vikt!

    Jag kan inte skriva i mitt gamla inlägg så jag gör en ny,

    Jag vill så gärna ner i vikt å må bra och jag vet inte hur många gånger jag har försökt, men inte lyckats pga att jag inte är så stark i mig själv, men nu ska jag försöka igen.

    Startvikt den 22/5-17 = 97.4 kg

    Jag ska försöka gå till jobbet varje morgon ca 35-40 minuters promenad och jag ska även försöka ta mig en kvälls promenad också, jag vet att det är så skönt att gå bara man kommer igång.

    Heja, heja, heja mig TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-05-29 21:55
    Startvikt den 22/5-17 = 97.4 kg
    29/5 = 98,1 kg

    Igår 28/5 fick jag veta att jag kan ha fel på sköldkörteln, fick brevet i fredags, men har inte varit hemma i helgen. Va och lämna nytt prov om det idag för dom vill vara till 100% säkra på om det är så.

    En del säger att det kan göra att man har svårare att gå ner i vikt, nån här som har fel på sköldkörteln?? eller haft??

  • Svar på tråden Vill ner i vikt!
  • Farfallos

    Det är jättebra på många sätt att röra på sig, och det kan vara en del i viktnedgång, men 90% av alla människor fungerar så att vi kompenserar. Det innebär att vi äter mer om vi rör oss mer, men även att vi rör oss mindre om vi äter mindre. Så att bara röra sig lite mer eller äta lite mindre fungerar mycket sällan. Väljer man den metoden så måste man ha bra koll på hur mycket man äter och rör sig, så att man verkligen hamnar på ett kaloriunderskott.

    Men vilken metod som sannolikt kommer att vara mest framgångsrik för en viss person beror ju på vilka förutsättningar som varit avgörande för uppgången. Dricker man t.ex läsk, alkohol eller RedBull så drar man lätt i sig enormt många fler kalorier än man behöver, och mättnadskänslan är låg. Protein däremot ger en bra mättnadskänsla i förhållande till kaloriinnehållet. Så om man äter väldigt fel så är det lätt att misslyckas.

    Om man svälter sig en eller två dagar i veckan (och inte belönar sig för detta under veckans övriga dagar, utan äter normalt då) så är det en enkel väg att gå. Under svälten bränner man fettreserver som man inte bygger upp igen om man inte ligger på ett kaloriöverskott under ätardagarna. I kombination med lite riktig styrketräning också så kommer kroppen verkligen att prioritera uppbyggnad av muskler istället för bygga upp fettreserverna.

  • Sophan

    Heja dig!

    Jag tror på att röra sig mer, även om det bara är promenader. Jag själv promenerade mycket med vår hund under semestern för ett par år sedan. Jag märkte ganska snabbt hur låren smalnade till - och det var bara promenader mellan 30-40 minuter ett par gånger om dagen. Att bestämma sig för att promenera till jobbet är ett jättebra utgångsläge tycker jag. På morgonen är det skönast, man är relativt pigg (och blir piggare av att promenera dessutom) och det är enklare att gå direkt hemifrån (än att komma hem lite trött och försöka byta om och ta sig iväg för att träna). Vardagsmotion gör faktiskt mycket. Speciellt om man kanske inte rör sig så mycket annars.

    Så kör på! Ett steg i taget :) 

  • Mawie

    Bra att du går mycket!

    Jag äter en mega portion till lunch sen bara något väldigt väldigt lite på kvällen,

    äter aldrig efter kl 18.

    Jag är 1.75 lång och väger 58kg. En vikt som jag haft i många år utan några särskilda dieter.

    Hitta något som passar dig och dina rutiner.

    Att må bra i allmänhet!

  • Lurifixen

    Idag passerade jag 90 strecket. 


     


    Inte ner då, utan upp! 


    Jag är så sjukt besviken på mig själv, tänker ofta att kan andra så kan jag med. Men här sitter jag och tror att jag gjort allt jag kunnat. Tror att mitt fel är att jag går ut så hårt varje gång. 


     


    Jag ska med börja med promenader denna gången, det är mitt första fokus att börja röra på mig mer. 


    det där med att man äter mindre om man rör sig mindre, stämmer inte på mig iallafall. Då borde jag inte äta alls! Istället jag kan äta allt, fast jag inte rör mig. 


    Men nu kör vi nystart, omstart, osv 

Svar på tråden Vill ner i vikt!