• Anonym (vill ha sex)

    Lusthöjande medel för män

    Hej,

    Min sambo har tappat sexlusten. Mycket pga att han gått upp i vikt och jobbar för mycket. Han vill ha sex säger han men lusten finns inte där.

    Han har nu gått ner 10kg i vikt på 1 månad och kommer fortsätta mot sitt mål som är ca 15kg bort men vi vill försöka få igång sexlusten redan nu.

    Har ni tips på lusthöjande medel för män som faktiskt fungerar?
    Det är inte ståndet det är fel på för det finns där med jämna mellanrum men det är somsagt lusten att ha sex som är borta.

    Tacksam för all hjälp vi kan få

  • Svar på tråden Lusthöjande medel för män
  • Anonym (.)

    Jobba mindre. Träna mer, kroppen frigör ämnen som ökar lusten då. Tror inte det finns piller som ökar lusten om han har normala testosteronhalter.

  • en blind vän

    Hej
    Skicka honom på massage eller massera honom själv.
    Det hjälper att lösa upp "knutar" i kroppen.

    Har du funderat på att ge honom massage i skrevet och där omkring?
    Alltså ingen runk bara massage smekning med olja.

    Ta hand om gubben dinSolig

  • Anonym (vill ha sex)
    en blind vän skrev 2017-05-22 12:00:14 följande:

    Hej
    Skicka honom på massage eller massera honom själv.
    Det hjälper att lösa upp "knutar" i kroppen.

    Har du funderat på att ge honom massage i skrevet och där omkring?
    Alltså ingen runk bara massage smekning med olja.

    Ta hand om gubben dinSolig


    Jag skulle gärna ge honom massage men han är hyperkänslig och tycker inte det är skönt alls tyvärr. möjligtvis att han skulle gilla det i skrevet men resten av kroppen tycker han inte om massage på
  • Anonym (Om)
    Anonym (vill ha sex) skrev 2017-05-22 10:19:14 följande:

    Hej,

    Min sambo har tappat sexlusten. Mycket pga att han gått upp i vikt och jobbar för mycket. Han vill ha sex säger han men lusten finns inte där.

    Han har nu gått ner 10kg i vikt på 1 månad och kommer fortsätta mot sitt mål som är ca 15kg bort men vi vill försöka få igång sexlusten redan nu.

    Har ni tips på lusthöjande medel för män som faktiskt fungerar?
    Det är inte ståndet det är fel på för det finns där med jämna mellanrum men det är somsagt lusten att ha sex som är borta.

    Tacksam för all hjälp vi kan få


    Om inte han får sexlust då du tar på kuken eller suger, gnuggar dig mot honom, då måste det vara något fel :) 

    Jag skall dra en ramsa som jag fick höra själv:

    Det var en man som låg i lumpen, han gick till doktorn och sa att han var sjuk och kunde inte vara med på övningarna, varpå doktorn fråga honom: får du stånd?, jag det får jag, då är du inte sjuk min herre :)
  • Anonym (Kille30)

    Jag hade liknande problem förut/tidigare. Sambon min, hon hade och har större se lust än vad jag har fortfarande. När vi skulle skaffa barn typ 2 år sen så fick man försöka mer fast man inte hade lusten. Det blev näst IVF för oss.

    Jag var inte och är fortfarande inte överviktig, har aldrig varit det. Men jag har alltid haft för många bollar i luften samt mycket stressigt jobb med en hel del ansvar på mig. Mycket av ansvaret handlar om säkerhet inom jobbet så pressen är hög för att det inte ska bli fel/olycka.

    Jag gjorde 2 läkarundersökningar av testosteronvärden och sperman. Vilket visade att jag hade lite lägre nivå av testosteron men inte mycket samt sperman vad lite lägre också.

    Det som verkligen fungerade bra tycker jag var att byta ut kosten till husmanskost samt ekologiskt. Dietist tipsade det. Eftersom vissa bekämpningsmedel i maten som odlas kan hämma bildandet av testosteron. Godis, läsk och snacks är absolut inge bra, jag märkte själv stor skillnad när jag la av med läsk och snacks, blev piggare och lite mer lust.

    Sen träna regelbundet, kondition eller styrka, spelar ingen roll vad utan bara man rör sig. Dopamin och endorfiner är bra för kroppen när den bildar det själv och dem kan stanna kvar i kroppen i 2-3 dagar från det att man tränade.

    Sen kan bra sovrutiner ha bra inverkan om man nu sover dåligt vilket jag aldrig gjort men det kan funka också enligt min läkare då.

    Och det absolut viktigaste stressa av på jobbet och hemma. Inte alltid så lätt, jag har svårigheter fortfarande på jobbet med det men hemma är det bättre. Då jag inte har en massa måsten och planerat i kalendern hemma. Tar saker som det kommer och vissa veckor/dagar är planerade som rutin. T.ex varje 21 i månaden är det räkningar som gäller att lägga in så att dem blir betalda 26~27, varje 1 vecka ska det städas hemma och tvättas osv.

    Hoppas detta kan vara till lite hjälp.

  • Anonym (vill ha sex)
    Anonym (Kille30) skrev 2017-05-22 14:38:54 följande:

    Jag hade liknande problem förut/tidigare. Sambon min, hon hade och har större se lust än vad jag har fortfarande. När vi skulle skaffa barn typ 2 år sen så fick man försöka mer fast man inte hade lusten. Det blev näst IVF för oss.

    Jag var inte och är fortfarande inte överviktig, har aldrig varit det. Men jag har alltid haft för många bollar i luften samt mycket stressigt jobb med en hel del ansvar på mig. Mycket av ansvaret handlar om säkerhet inom jobbet så pressen är hög för att det inte ska bli fel/olycka.

    Jag gjorde 2 läkarundersökningar av testosteronvärden och sperman. Vilket visade att jag hade lite lägre nivå av testosteron men inte mycket samt sperman vad lite lägre också.

    Det som verkligen fungerade bra tycker jag var att byta ut kosten till husmanskost samt ekologiskt. Dietist tipsade det. Eftersom vissa bekämpningsmedel i maten som odlas kan hämma bildandet av testosteron. Godis, läsk och snacks är absolut inge bra, jag märkte själv stor skillnad när jag la av med läsk och snacks, blev piggare och lite mer lust.

    Sen träna regelbundet, kondition eller styrka, spelar ingen roll vad utan bara man rör sig. Dopamin och endorfiner är bra för kroppen när den bildar det själv och dem kan stanna kvar i kroppen i 2-3 dagar från det att man tränade.

    Sen kan bra sovrutiner ha bra inverkan om man nu sover dåligt vilket jag aldrig gjort men det kan funka också enligt min läkare då.

    Och det absolut viktigaste stressa av på jobbet och hemma. Inte alltid så lätt, jag har svårigheter fortfarande på jobbet med det men hemma är det bättre. Då jag inte har en massa måsten och planerat i kalendern hemma. Tar saker som det kommer och vissa veckor/dagar är planerade som rutin. T.ex varje 21 i månaden är det räkningar som gäller att lägga in så att dem blir betalda 26~27, varje 1 vecka ska det städas hemma och tvättas osv.

    Hoppas detta kan vara till lite hjälp.


    Tack för dina tips,

    När han väl blir kåt så har vi väldigt bra sex och det handlar inte om att han inte tycker om det eller så, utan att som tidigare nämnt har han gått upp i vikt och är inte nöjd med sig själv. i samband med detta jobbar han ca 150-200% dels heltid på sitt jobb sen frilansar han hemifrån nästan 100%

    Detta har gjort att han jobbat först på dagen på jobbet sedan kommer han hem, äter och sen jobbar till 00-02 för att sedan sova och gå upp kl 06.30. Förstår att detta kan döda lusten och orken och vi har bra diskutioner om detta.

    Vi vet bara inte hur vi ska få igång lusten igen eller hur han ska få tiden att börja träna.

    Åhh det är så frustrerande för allt annat i vårt förhållande är verkligen super.
  • Anonym (vill ha sex)
    Anonym (Om) skrev 2017-05-22 14:03:30 följande:
    Om inte han får sexlust då du tar på kuken eller suger, gnuggar dig mot honom, då måste det vara något fel :) 

    Jag skall dra en ramsa som jag fick höra själv:

    Det var en man som låg i lumpen, han gick till doktorn och sa att han var sjuk och kunde inte vara med på övningarna, varpå doktorn fråga honom: får du stånd?, jag det får jag, då är du inte sjuk min herre :)
    Visst blir han kåt om jag suger av honom. MEN problemet är att om jag inte bara hoppar på honom och gör det så har han inte lusten av att bli avsugen.

    Vill ju inte direkt behöva våldta honom
  • Anonym (Om)
    Anonym (vill ha sex) skrev 2017-05-22 15:38:55 följande:
    Visst blir han kåt om jag suger av honom. MEN problemet är att om jag inte bara hoppar på honom och gör det så har han inte lusten av att bli avsugen.

    Vill ju inte direkt behöva våldta honom
    Då vet jag inte vad som är fel, jag skulle inte ha något emot att bli våldtagen av min fru :) det är ju iallafall enligt mig en mans våta dröm.

    Kanske han tänder på att "bli våldtagen"  
  • MrFlex

    Att öka testosteronhalten fungerar för de flesta. Finns inte jättemycket man kan göra lagligt men många upplever ökad lust när de äter Tribulus Terris. De flesta kosttillkottsbutiker säljer olika produkter med Tribulus och även andra sk testo-boosters.

    Styrketräning och bra kost är också bra.

Svar på tråden Lusthöjande medel för män