• Mona Solen

    Ulriksdalskolan??? Bra eller dålig

    Hej, nu är det så att min son ska börja i skolan och kollar igenom skolor runt Sollentuna och ulriksdalsområdet, och kom förbi ulriksdalsskolan. Är det en bra skola? Den verkar inte vara så omtalad om då jag inte hitta någon information i internet, förutom deras egna sida. Skulle verkligen uppskatta svar

  • Svar på tråden Ulriksdalskolan??? Bra eller dålig
  • magelita80

    Har ingen personlig erfarenhet men bor i järvastaden och har kompisar som har barn som går där. Och de är nöjda. Ingen av de är iofs jättekrävande el så men tror att den är bra. Men det är svårt att komma in om man har barn som är födda 09 el senare om man inte har syskon el bor i nya ulriksdal. När min son skulle börja FK för 2 år sen så bodde vi i första huset i järvastaden närmast ulriksdal men han kom inte in. Det kan iofs bli bättre nu när järvastaden får en egen skola.

  • viseversa

    Mina barn går där och än så länge är den bra. Dock har jag barn med olika svårigheter och dom behöver resurs som skolan nu ska dra in för att "spara pengar" och jag känner mig arg.

    För som som blir lidande är mina barn men det verkar rektorn skita i. "Det blir nog bra." NEJ det kommer inte bli bra. Det kommer bli ett helvete för er för mig men framför allt för min 8åring.

    Matsalen är gigantisk och ljudvolymen blir väldigt hög. Långa korridorer som ungarna kan springa i. Ganska stökigt. Skolan är skofri så barnen måste ta av sig ytterskor nere i tamburen. Vilket också innebär en del röra och kladd. Vi hade inneskor ett tag på våra barn men dom försvann ju snabbt.

    Eleverna har inga egna skåp utan bara en krok och en låda att lägga saker i. Tyvärr försvinner både kläder och skor pga detta. Märk ALLT med namn och telefonnr.

    Gården är roligt inredd med mycket leksaker. Gungor,"murbräckan",klätterställning,linbana mm mm. Jumpasalarna ligger i ett eget hus på gården. Skolan är byggd på höjden så dom äldsta eleverna är dåliga på att komma ut på rasten då eleverna inte får använda hissarna.

    Tycker avd/rummen för fritids efter skolan är ganska små för att rymma så många barn. Annars tycker jag personalen på fritids är engagerade och hittar på mycket kul med barnen. Baka,pyssla,fotboll,spa mm mm mm

  • Mrs Moneybags
    Om du har facebook, kan du gå med i gruppen Barnomsorg och skola i Solna för att ställa frågor till fler föräldrar som har barn i Ulriksdalsskolan.

    Det kanske inte står så mycket om den än på nätet eftersom den är relativt sett ny.

    Mitt intryck är att den är stor och ganska rörig.
  • viseversa
    Mrs Moneybags skrev 2017-05-23 13:15:44 följande:

    Om du har facebook, kan du gå med i gruppen Barnomsorg och skola i Solna för att ställa frågor till fler föräldrar som har barn i Ulriksdalsskolan.

    Det kanske inte står så mycket om den än på nätet eftersom den är relativt sett ny.

    Mitt intryck är att den är stor och ganska rörig.


    Stor? Den är ju väldigt liten. Det snackades om redan när den byggde hur fan det var tänkt att alla ungar skulle få plats. Ringenäs skola stängdes ju i samma veva för att ulriksdalsskolan skulle ta över. Det insåg dom snabbt ledig skulle funka då det finns fler barn än skolan kunde ta. Så nu är ringens skolan öppen igen.
  • Mrs Moneybags
    viseversa skrev 2017-05-23 14:19:43 följande:
    Stor? Den är ju väldigt liten. Det snackades om redan när den byggde hur fan det var tänkt att alla ungar skulle få plats. Ringenäs skola stängdes ju i samma veva för att ulriksdalsskolan skulle ta över. Det insåg dom snabbt ledig skulle funka då det finns fler barn än skolan kunde ta. Så nu är ringens skolan öppen igen.
    Stor = många barn.

    jag kanske uttryckte mig slarvigt.
  • Mona Solen

    Vad skönt att ändå få en lagom inblick om hur skolan är. Min son har vissa svårigheter han med, vilket jag hoppas att han får hjälp med i skolan, men om det är som ni säger ser det inte så ljust ut

Svar på tråden Ulriksdalskolan??? Bra eller dålig