• Mor79

    38 år och hoppas på en trea

    Är 38 år med två barn och en MA i bagaget. Mina tre graviditeter har kommit till på andra, första och femte försöket. Nu ska vi försöka oss på en trea och är inne på försök nr tre nu. Nojjar så denna gång och tänker att jag är för gammal. Någon annan i liknande sits?

  • Svar på tråden 38 år och hoppas på en trea
  • annabellelee

    Jag är också 38 och hoppas på ett syskon till mitt barn. Jag nojjar också över åldern, men maken är kolugn och menar att MASSOR av folk får barn efter 40 utan problem. Jag är inte lika säker.

    Detta är andra månaden vi försöker på riktigt. Första barnet tog 6månader.

  • Mor79

    Vad spännande! Vi får väl följas åt och se vad som händer. Upplever mina cykler som kortare nu än innan och är lite osäker på huruvida jag har ägglossning. Har beställt tid för rutinkontroll hos gyn om en vecka bara för att kolla att allt äk ok.

  • 3hjärtan

    Jag har precis plussat ! Tog sig på 3e försöket.

    Detta blir 4e barnet. Har även ett sent avbrytande i bagaget

  • CrazyTown

    Samma här, fast 39 år.

    Försöker får nr 3 och är inne på tredje försöket. Har extrem ångest över åldern men gubben tycker att jag bara är larvig. De två tidigare blev till på 2a resp 1a försöket.

    Har även två aborter gjorda innan barnen, även där gick det fort. Nu är jag som sagt rätt orolig...

  • 3hjärtan

    Är 37 iår så känner mig egentligen för gammal för får j året jag blir 38. Skulle haft iår om det ej hade blivit ett avbrytande. Livrädd för det ska bli mf denna gång istället eller att det ska vara ngt fel igen.

    Tog nipt som visade downs syndrom och även fvp visade det så valde ett avbrytande.

    Hoppas ni andra plussar inom kort också

  • Mor79

    Grattis till plusset! Vad sorgligt med avbrytandet.


    3hjärtan skrev 2017-06-01 13:15:38 följande:

    Är 37 iår så känner mig egentligen för gammal för får j året jag blir 38. Skulle haft iår om det ej hade blivit ett avbrytande. Livrädd för det ska bli mf denna gång istället eller att det ska vara ngt fel igen.

    Tog nipt som visade downs syndrom och även fvp visade det så valde ett avbrytande.

    Hoppas ni andra plussar inom kort också


  • Mor79

    Kan för övrigt meddela att jag har haft negativt på äl-testerna i flera månader inkl denna månad. Var hos gyn igår för en rutinkontroll. Allt såg bra ut och äl hade jag haft minsann. Det går alltså inte att lita på testerna! Nu har jag bim 8 juni på tredje försöket.

  • Lykkeliv

    Blir 38 år i höst. Försöker få till en 4a här.... Fick ett ma i mars i v10 så just nu känns det som det inte alls blir lika lätt som med de andra 3 då jag var mycket yngre med dem. Plus ny man nu.

    Kämpar på och hoppas!!! Bim på midsommarafton...

  • Mawie

    38 år och har en 10 och 12 åring sen tidigare förhållande.

    Har försökt sen feb 2016 och fick ett missfall den 29 mars.

    Känner mig uppgiven och behöver pepp.

    Mensen kom i dag efter 12 dagars illamående och en veckas försenad mens.

    Någon mer med 38 dagars menscykel!?

  • Mor79

    Min mens kom alldeles för tidigt, redan på dag 19! ???? På torsdag påbörjas försök fyra för oss.

Svar på tråden 38 år och hoppas på en trea