• Anonym (Mamman)

    Vad är det för konstiga utslag min son har?

    Är det någon som känner igen detta? Han har likadant på bägge sidor.

  • Svar på tråden Vad är det för konstiga utslag min son har?
  • Jodyanna

    Ser märkligt ut. Nästan som blåmärke och om de är precis likadant på andra sidan verkar de som om någon tagit tag.

  • Anonym (Balla)

    Jag tycker också det ser ut som ett blåmärke. Ser det likadant ut på båda sidorna? Vad säger han själv om det? Gör det ont, kliar? Hur länge har han haft det?

  • Anonym (Mamman)
    Fittstimmm skrev 2017-05-22 19:36:21 följande:

    Lite oklart vad din son har för utslag men flickan på bild verkar ha fått strypmärken i nacken.


    Du vet att pojkars hår också blir långt om man inte klipper det?

    ---

    Han har haft det minst en vecka, det var då jag upptäckte det. Det verkar inte klia men jag får inte titta så noga (han har autism och vill helst inte bli rörd) så kanske att det gör lite ont. Inte så det märks av annars så jag vet inte säkert.

    Hemskt om det är blåmärken. Han kan inte prata så skulle inte kunna berätta om någon gjort illa honom :(

    Jag tänker dock någon sorts svamp kanske? Eller kan det inte se ut så? Han har ju håret där ständigt och tycker inte om att duscha så det blir en gång i veckan kanske. Tänker att det kanske kan ha blivit någon svamp men som ni säger, konstigt på bägge sidor.

    Pappan har någon sorts atopiskt eksem som lätt blir svampinfekterat men det ser ju inte ut så där. Sonen har också mjäll/skorv i hårbotten annars.
  • nnnnnnnn

    Kontakta läkare och låt dem undersöka.
    Det liknar verkligen blåmärken och då ska det dokumenteras och utredas.

  • Anonym (Mamman)
    nnnnnnnn skrev 2017-05-22 19:48:18 följande:

    Kontakta läkare och låt dem undersöka.

    Det liknar verkligen blåmärken och då ska det dokumenteras och utredas.


    Ja jag ska ringa imorgon om en läkartid. Ska prova duscha honom ikväll också och se om det blir någon skillnad.
  • Anonym (J)

    Men det är ju blåmärken efter fingrar?! Ring 1177 och rådfråga på en gång!!

    Har han varit ensam med någon annan än dig? Familjemedlem? Släkting? Kompis?

  • Anonym (S)
    Anonym (J) skrev 2017-05-22 22:15:30 följande:

    Men det är ju blåmärken efter fingrar?! Ring 1177 och rådfråga på en gång!!

    Har han varit ensam med någon annan än dig? Familjemedlem? Släkting? Kompis?


    Verkligen nyfiken på vad du tycker att 1177 ska göra åt hans eventuella blåmärken?
Svar på tråden Vad är det för konstiga utslag min son har?