• Anonym (Bosse)

    Ni som vart otrogna, har ni ångrat er?

    Jag och min fru har varit tillsammans och allt är "bra" i huvudsak. Dock finns det noll spänning sexuellt och hon är helt ointresserad av närhet och sex, vi har sex ungefär en gång per år och då är det en snabbis i mörkret i stort sett.
    Jag vet inte om jag fixar att leva mitt liv såhär och får nästan panik av det. Jag märker också att mina tankar börjar leta sig ut ur äktenskapet och det enda driften vill är att träffa en härlig kvinna att ha sex med.
    Eftersom jag lärt mig att inte se min fru på det sättet blir jag heller inte så upphetsad av henne utan fantiserar om någon annan varm tjej.

    Det måste finnas någon som varit i samma sits som vill berätta lite, något som kan vägleda mig? Jag håller på att bli galen känns det som av denna känslomässiga fattighet.
    Jag är samtidigt rädd för att om jag vågar ta steget så kommer jag att falla pladask för den kvinnan, eftersom jag redan nu har en tendens att bli extra förtjust i damer som känns särskilt varma och tillgivna.

  • Svar på tråden Ni som vart otrogna, har ni ångrat er?
  • Anonym (Me)
    Tofflans skrev 2017-05-22 20:06:08 följande:

    Prata med henne, det kanske är ok att du söker dig till one-night-stand eftersom hon inte vill ha sex?


    Exakt.
    Hon kanske går med på att öppna upp relationen för nån som kan tillfredsställa hans behov.
    För lika lite som hon ska behöva ha sex som hon inte vill ha.
    Lika lite ska hans behov bli negligerade och kvästa.
    En relation ska alltid handla om att båda mår bra om det ska ha förutsättningar att hålla.
    Men vägen ut här är inte lögner, svek och otrohet, det är en återvändsgränd som lär slå tillbaka. 
  • Anonym (Me)

    Ts, som jag ser det. 

    Om en i relationen har problem, så har alla i relationen ett problem, för det kommer gå ut över relationen.
    Och det borde ligga i bådas intresse att lösa problemet och vårda relationen.
    Vad är annars relationen värd?
    Om hon absolut vägrar öppna upp relationen, så är det i hennes intresse att själv komma med en lösning som ni båda kan leva med.
    Hon kan inte lasta hela problemet på dig. 

    Och ja, jag är kvinna och feminist. 

  • Anonym (Bosse)

    Hon är nästintill asexuell som jag ser det, jag har tydligt sagt till henne att jag behöver närhet av min partner, vi är mer som vänner. Hon svarar ingenting egentligen utan menar att det snart kommer tillbaka säkert och sluter sig ännu mer. Snart har det gått 20 år.

  • rune3

    Nej, inte ett dugg.
    Det har varit som en ventil. Annars hade jag blivit sinnessjuk.
    Jag har levt i en relation liknande din.

  • lafille95

    Var inte otrogen!!! Prata med henne istället. Jag var otrogen mot min kille (vi är ännu tillsammans) för ett år sen och jag har ångest över detta varje dag. Gråter nästan varje dag pga att jag varit otrogen. Känner mig som världens sämsta människa... så gör inget utan att prata med henne innan!!!!!!!!!!

  • Anonym (Bosse)
    lafille95 skrev 2017-05-22 21:46:17 följande:

    Var inte otrogen!!! Prata med henne istället. Jag var otrogen mot min kille (vi är ännu tillsammans) för ett år sen och jag har ångest över detta varje dag. Gråter nästan varje dag pga att jag varit otrogen. Känner mig som världens sämsta människa... så gör inget utan att prata med henne innan!!!!!!!!!!


    Var det en engångshändelse eller pågick det ett tag, om jag får fråga?
  • Anonym (Bosse)
    rune3 skrev 2017-05-22 21:37:36 följande:

    Nej, inte ett dugg.

    Det har varit som en ventil. Annars hade jag blivit sinnessjuk.

    Jag har levt i en relation liknande din.


    Jaså, vill du berätta mer? Det inger ju lite hopp, som jag har det nu är outhärdligt. Hade du en älskarinna eller hur gick det till?
  • 100kgpappa
    Anonym (Bosse) skrev 2017-05-22 20:55:52 följande:

    Hon är nästintill asexuell som jag ser det, jag har tydligt sagt till henne att jag behöver närhet av min partner, vi är mer som vänner. Hon svarar ingenting egentligen utan menar att det snart kommer tillbaka säkert och sluter sig ännu mer. Snart har det gått 20 år.


    Tycker du ska ta en rejäl funderare på om du ska stanna i det förhållandet. Hon kommer troligen inte att ändra på sig, utan om ni trivs bra ihop i övrigt så får hon antingen acceptera att du har sex på annat håll, eller så får ni sära på er.

    Att vara otrogen kommer nog mest att tära på dig själv, och allt hemlighetsmakeri blir stressande gissar jag.

    Kör med öppna kort, och se vad ni kan komma fram till.
  • rune4

    Jag skulle avluta relationen om jag var som du. Så dä kan du inte leva i längden.
    Jag har själv gått igenom samma sak, men kände mig inte redo att avsluta pga hus och barn. Skötte istället sexet helt vid sidan av. Hade ingen älskarinna utan betalade för det.

Svar på tråden Ni som vart otrogna, har ni ångrat er?