• Anonym (Jag mår inte alls bra)
    Äldre 23 May 00:55
    4941 visningar
    12 svar
    12
    4941

    Hjälp! Borde jag gå in akut?

    VAD FAN ÄR DET SOM HÄNDER MED MIG ???

    Allting började efter Liseberg besöket igår.

    Jag åt mat och åkte karusell, och direkt där efter kände jag mig yr och illamående.

    Trots det struntade jag i och fortsatte åka.

    Sen kom vi hem sent och jag var sömnlös hela natten.

    Jag kände liksom sura uppstötningar eller vad det nu kallas? I magen liksom bräns det och går ända upp till halsen. Kanske halsbränna?

    När jag vaknade efter typ 3 timmars sömn började allvaret.

    Jag mår illa och har mått illa hela dagen. Jag känner att jag behöver spy men det kommer ALDRIG upp. Jag känner bara att det är på väg men inget sker.

    Jag går på toalletten och har världens diarré.

    Sen började jag få riktig huvudvärk. Jag började få ont i benen. Jag kände inombords att jag kokade så jag mätte temperaturen. Den visade på 38,5 grader. Feber?

    Jag känner mig jätte svag och trött. Jag orkar knappt gå utan vill bara ligga.

    Just nu medan jag skriver detta så ligger jag och känner illamåendet. Att jag bara vill spy men det kommer aldrig. Samtidigt känner jag halsbrännan som bräns.

    För en stund sedan gick jag på toa och kissade. Då frös jag jätte mycket och vill bara gå lägga mig i säng.

    Bör jag vara orolig?

    Har jag blivit matförgiftad? Har det med Liseberg o göra? Med tanke på att jag blev snurrig där?

    Är detta nåt ens att söka akut för? För jag känner mig jätte orolig.

    Vad händer med mig ?

  • Svar på tråden Hjälp! Borde jag gå in akut?
  • Anonym (Ellen­)
    Äldre 23 May 03:05
    #1

    Du har väl fått en helt vanlig maginfluensa? Vad är det som gör dig orolig egentligen?

  • Anonym (Jag mår inte alls bra) Trådstartaren
    Äldre 23 May 03:28
    #2
    Anonym (Ellen) skrev 2017-05-23 03:05:48 följande:

    Du har väl fått en helt vanlig maginfluensa? Vad är det som gör dig orolig egentligen?


    Ok, kanske bäst att säga som det är. Jag lider av en extrem emetofobi... jag kan INTE sova!!! Vill bara kräkas men jag håller bort det genom att ligga på rygg o kolla upp
  • Mormor­2B
    Äldre 23 May 05:53
    #3

    Matförgiftning låter det som. Drick mycket vätska och om du är orolig kan du alltid ringa 1177. Krya på dej

  • Caramb­olan
    Äldre 23 May 05:58
    #4

    Låter definitivt som matförgiftning tycker jag. Åt du något på Liseberg?

  • Anonym (x)
    Äldre 23 May 06:04
    #5

    Hur mår du nu ts? 
    Nu är klockan sex och jag hoppas du har fått sova litegrann åtminstone.
    Om du inte känner dig betydligt bättre tycker jag du ska ringa din vårdcentral nu på morgonen och höra med dom vad dom tycker du ska göra. 
    Jag tycker också det låter som en matförgiftning, och jag vill inte skrämma dig men hög feber kombinerat med magvärk och illamående ska alltid kollas upp.
    Jag vet att det kan vara allvarligt av egen erfarenhet, även om det oftast inte är det.
    Krya på dig ts. 

  • Äldre 23 May 06:05
    #6

    Tycker mer det låter som ett virus än matförgiftning. Feber är inte ett klassiskt symptom på matförgiftning.

    TS det är synd om dig att du har fobi för att kräkas. Men det betyder ändå inte att du behöver vara orolig för att detta är nåt allvarligt. Detta går över. Kram


    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • Anonym (Nej)
    Äldre 23 May 07:21
    #7

    Åka in akut för en magsjuka? Nej verkligen inte. Du ska stanna hemma tills du mår bättre.

  • Anonym (Jag mår inte alls bra) Trådstartaren
    Äldre 23 May 11:38
    #8
    Carambolan skrev 2017-05-23 05:58:05 följande:

    Låter definitivt som matförgiftning tycker jag. Åt du något på Liseberg?


    Japp. Jag åt hamburgare på Max. Jag tror det är boven för allt startade efter det.
  • Anonym (Jag mår inte alls bra) Trådstartaren
    Äldre 23 May 11:41
    #9
    Anonym (x) skrev 2017-05-23 06:04:25 följande:

    Hur mår du nu ts? 

    Nu är klockan sex och jag hoppas du har fått sova litegrann åtminstone.

    Om du inte känner dig betydligt bättre tycker jag du ska ringa din vårdcentral nu på morgonen och höra med dom vad dom tycker du ska göra. 

    Jag tycker också det låter som en matförgiftning, och jag vill inte skrämma dig men hög feber kombinerat med magvärk och illamående ska alltid kollas upp.

    Jag vet att det kan vara allvarligt av egen erfarenhet, även om det oftast inte är det.

    Krya på dig ts. 


    Jag somnade vid 5.

    Jag spydde hela natten.

    Det konstiga är att jag spydde vattenmelon. Vattnet var rött och det var bara vatten.

    Jag åt vattenmelon igår på dagen men hade ont i magen innan det, så det var bara vattenmelon som kom ut.

    Nu mår jag bättre i alla fall. Dock undrar jag vad man ska äta efter man precis har spytt?
  • Teliay­ou
    Äldre 23 May 11:43
    #10

    Nej.

  • Anonym (Jag)
    Äldre 23 May 11:49
    #11

    Åk inte in, ät skon kost. 

  • Mormor­2B
    Äldre 23 May 11:49
    #12

    Inte mjölk produkter fick jag rådet av en läkare när jag varit sjuk. Annars börja försiktigt o mycket vätska

Svar på tråden Hjälp! Borde jag gå in akut?