• Sodacitron

    Blir man trött av övervikt???

    Jag har en fråga: blir man piggare när man gått ner i vikt?? jag känner att jag måste pausa på ett sätt som jag inte behövt tidigare. Det är ett helt företag att hålla hemmet i ordning och jag får ta lite i taget. var smal för några år sedan och orkade 1000ggr mer. Är inte sömnig utan kroppen orkar inte riktigt. Ni andra som har erfarenhet utav detta, vad känner ni?

  • Svar på tråden Blir man trött av övervikt???
  • Scoops

    Jag kan bara tala utifrån mig själv och ja, jag är helt klart piggare när jag väger mindre. Det känns lite logiskt, man har ju mindre att bära på då typ Skrattande 

  • Linnis92

    för mig har det nog inte varit just att jag varit smal, utan att jag blivit piggare av att röra på mig mer. Rört mig mer = har gått ner i vikt och blivit piggare.

  • Lena

    Jag skulle snarare säga att samma saker som gör en tjock gör en trött tex ingen träning och dålig kost

  • AndreaBD

    Jag skulle tro att det helt enkelt är jobbigare att gå, jobba, träna, när man väger mer. Då borde man ju bli trött snabbare också? Man bär ju mer vikt omkring med sig.

  • Sanjos

    Beror nog på grundkonditionen och hur mycket muskler man har med!
    Det är ju många smala som också inte har någon ork. 

  • cb66

    Jag vägde rätt mycket för ett tag sedan och provade att gå 1 timme varje morgon och tänka på vad jag åt. Varje morgon vägde jag mig och fyllde en ryggsäck med sand motsvarande den vikt jag hade från början. Efter 3 månader var jag tvungen att hänga på kig 15 kilo på ryggen när jag min promenad och det var en väldigt skön känsla att hänga av sig ryggsäcken.

    Det är tungt att bära på sina extra kilon och jag blev väldigt mycket piggare när jag tappade vikt - det kanske är lite i psyket men det blev bättre

Svar på tråden Blir man trött av övervikt???