• Krullet89

    Behöver hjälp att korta ner mens cykeln

    Ja har en menscykel på 38-40 dagar. Vill korta ner den så mkt som det går. Någon som har bra tips? Har hört om både munkpeppar o rosenrot. Har ngn erfarenhet av det? Biverkning? Hur mkt kortades cykeln ner?

    Hoppas ngn kan ta sig tid o svara..

  • Svar på tråden Behöver hjälp att korta ner mens cykeln
  • LillaMig

    Hej,

    Jag har i regel lika lång menscykel som du. Började med Rosenrot för ett tag sedan, och min cykel blev ungefär en vecka kortare. Har inte känt av några biverkningar. Jag äter Rosenrot Forte, 2 st varje morgon. Man börjar äta samma dag som man får mens. Munkpeppar har jag dock aldrig provat.

  • Anonym (Tina)

    Jag har testat munkpeppar men av motsatt anledning, hade för kort menscykel. Den ska ju stabilisera hormonnivåerna tror jag så den hjälper nog i båda riktningarna.

    Lite bättre blev det nog, mina spottings minskade men jag tappade tålamodet och gick till läkaren och fick riktig medicin istället. Där frågade jag honom om munkpeppar funkade, han sa att det kan ha effekt men man kan behöva äta det under lång tid och har man stora problem är mediciner att rekommendera.

    Vet inte om mitt svar var till någon hjälp men det är min erfarenhet i alla fall :)

Svar på tråden Behöver hjälp att korta ner mens cykeln