• SweetBabe26

    Är högt värde av vita blodplättar allvarligt?

    Var till vc förra veckan dom såg att jag hade lågt blodtryck så fick lämna blodprov idag ringde han å sa att jag har mycket högt värde av vita blodplättar så måste dit igen å ta fler blodprover för han vill se hur mitt värde ser ut igen om det blivit normalt så han kan jämföra med det andra. Frågan är bör jag vara orolig att det är nått allvarligt? :/

  • Svar på tråden Är högt värde av vita blodplättar allvarligt?
  • SweetBabe26

    Mina symtom :

    huvudvärk = haft varje dag i 3veckor

    Yrsel = nästan varje dag i 3veckor

    Synrubbningar = nästan varje dag i 3veckor

    Trötthet = varje dag i 3 veckor

    Fryser mycket/kallsvettas/varm = varje dag i 3 veckor

    Kan ju vara infektion i kroppen som läkaren sa eller att jag fått tbx min astma eller pollenallergi eller nått annat. Återstår å se men man blir lite fundersam när man googla på det å mina symtom stämmer överens med en viss blodsjukdom :/

  • Anonym (ta det lugnt)
    SweetBabe26 skrev 2017-05-23 20:43:18 följande:

    Mina symtom :

    huvudvärk = haft varje dag i 3veckor

    Yrsel = nästan varje dag i 3veckor

    Synrubbningar = nästan varje dag i 3veckor

    Trötthet = varje dag i 3 veckor

    Fryser mycket/kallsvettas/varm = varje dag i 3 veckor

    Kan ju vara infektion i kroppen som läkaren sa eller att jag fått tbx min astma eller pollenallergi eller nått annat. Återstår å se men man blir lite fundersam när man googla på det å mina symtom stämmer överens med en viss blodsjukdom :/


    De symtomen är ganska diffusa, kan vara allt mellan stress och malaria ;) Försök att inte googla för mycket, ta de nya proverna och ställ dina frågor till distriktsläkaren.
  • SweetBabe26

    Får helt enkelt göra det :) googla bara en gång men det känns ju lite som man oroar sej för annat ;p Bara hoppas det är nått av dom andra som gör dom symtom

  • josefzon

    Hej!

    Blev förvirrad, blodplättar = trombocyter = TRC, vita blodkroppar = leukocyter = LPK

    Var det blodplättar eller vita blodkroppar som var högt? Hur högt? På 1177 kan man ofta se labprover. Vid astma hade jag istället förväntat mig höga eosinofiler.

    Mvh

Svar på tråden Är högt värde av vita blodplättar allvarligt?