• lovea01

    Vad har vi fått för äckliga kryp!!?

    Hej!

    Ni som drabbats av kryp i hemmet eller ni som kan detta med kryp...

    Vi upptäckte för 4 dagar sedan att vi hade kryp hemma men hittade bara ett u början krypandes på mobilen...trodde att det va lugnt. Men dagen efter hittade vi 2-3 stycken men såg inga fler. Ny fyra dagar senare så sätt vi i soffan och kände hur det kröp på oss. Vi har även nu nån dag senare fått bilmärken som kliar och soffan och vardagsrummet i sig har börjat lukta nåt enormt äckligt. Unken, frän och möglig doft jag aldrig känt innan. Vi ser även hur krypen kryper på väggen i vardagsrummet på kvällen och natten. Detta är enormt äckligt och irriterande dilemma. Vad kan det vara hur mycket man än städar så är dom kvar! Hur får jag bort dom och vad är detta, någon som vet behöver hjälp...

  • Svar på tråden Vad har vi fått för äckliga kryp!!?
  • lovea01

    Detta är en inzoomning av krypet...annars är den väldigt liten. Men har även hittat större. De har även hårt skål och känns ovalformade men finns vissa platta och vita små med...

  • flygrl

    Jag kan tyvärr inte se hur krypet ser ut på bilden då den e för suddig. Men av beskrivningen med den äckliga lukten skulle jag tippa på mjölbaggar FAST har aldrig hört att dom skulle ge sig på människor som du beskriver. Dom håller sig till just mjöl & liknande.
    Kanske e det vägglöss ni fått in? Dom bits och e aktiva i mörker. Tvärtemot namnet e vägglöss inga löss utan faktiskt skalbaggar. F*****g vidriga kryp.

  • Vet hur det känns

    Jag tror det är vägglöss. har du med bild? Dom vita är löss som inte sugit blod än.. nymfer..

    betten liknar myggbett. Har ni nyligen rest? Hotell? Osv? Köpt begagnat?

  • Johannus

    Tror att det är Vivel......Först kommer det några få, sen täcker det hela lägenheten.  Anticimex får bukt på dem

    Dessa kommer när vinden blåser från vete fält googla på Vivel.

  • Snuttis2

    Vägglöss är vinröda till svarta och ser ut som äpple kärnor i form. De går enkelt att goggla en bild på. Jag tycker inte att detta ser ut som dem. Däremot lämnar de svarta prickar som spillning när de ätit. Om du hittar spillning o blöter upp den så blir det blodigt -enkelt att se!

    Vägglöss är 100% nattdjur o kommer fram när du djup sover o orienterar sig efter kroppsvärme/utaningsluft!de är som regel svåra att hitta om du inte letar. Betten är luriga för det kan ta upp mot 7 dagar innan de syns.

  • lovea01


    Här är en till bild på krypet. Men detta är en av dom mindre jag sett, även hittat som ni säger röda lite större men dessa minsta är det flest av... Har inte rest eller köpt begagnat. Städar som en tok tycks blivit lite bättre men verkar hålla till mest kring ett fönster och väggen bredvid. Vi har även katt och upptäckte att hon hade dessa kryp i öronen mest men även i pälsen. Så här köpt medel mot löss och loppor och hon kliar inte lika mycket...men öronen är fyllt med svarta prickar...säkert kommit ifrån katten då men hur hon blev smittad vet jag inte hon är ju innekatt?
  • Johannus

    Det verkar inte vara många enligt bilden så det kan vara spindel barn, men ena bilden så verkar den ha klor så de kan även vara bok skorpion om ni ha massor av böcker.

Svar på tråden Vad har vi fått för äckliga kryp!!?