• Äldre 23 May 22:34
    1991 visningar
    7 svar
    7
    1991

    Någon här som blivit gravid med FET?

    Undrar om det är någon hör som blivit gravida via FET?

    Detta är min första FET. Testade först en stimulerad omgång med färskt men det funkade ej. Försökt i flera år nu. Någon som kan ge mig hopp/solskenshistoria?

  • Svar på tråden Någon här som blivit gravid med FET?
  • Äldre 23 May 22:40
    #1

    Vet flera stycken inklusive jag själv som blivit gravida efter fet. Vår klinik säger att chansen är så gott som lika vid et och fet. Men det är terror att ruva. Håller tummarna för er eskimå.

  • Äldre 24 May 21:11
    #2
    Vickan I skrev 2017-05-23 22:40:41 följande:

    Vet flera stycken inklusive jag själv som blivit gravida efter fet. Vår klinik säger att chansen är så gott som lika vid et och fet. Men det är terror att ruva. Håller tummarna för er eskimå.


    Var det ditt andra försök? Är så orolig. :|
  • Anonym (undra­r)
    Äldre 24 May 21:13
    #3

    Vad är skillnaden på fet och et?

  • Äldre 24 May 22:05
    #4

    1 färsk IVF, dotter född 2015.
    2 FET (från samma stimuleringsomgång som första IVF:en. Inför första FET tog jag östrogentabletter och lutinus. Blev gravid, men fick missfall. Inför andra FET stimulerades jag med menopur sprutor, samma som vid färska IVF, fast i mycket lägre dos. Är gravid i v 28 i detta nu, liten sparkar där inne!

    Jag har alltså blivit gravid på alla mina insättningar, både färsk IVF och fryst, men ett missfall. 

  • Anonym (tjej)
    Äldre 24 May 22:10
    #5

    Skillnaden mellan FET och ET är att den ena är färsk och den andra varit frusen och sen upptinad innan insättning.

  • Äldre 26 May 10:35
    #6
    U Bet I Am skrev 2017-05-23 22:34:35 följande:

    Undrar om det är någon hör som blivit gravida via FET?

    Detta är min första FET. Testade först en stimulerad omgång med färskt men det funkade ej. Försökt i flera år nu. Någon som kan ge mig hopp/solskenshistoria?


    Vi blev gravida på första FET i naturlig cykel. Tog bara Lutinus efter insättning fram till testdagen. Fick börja igen med lutinus pga blödningar. Jag tycker det var skönt att slippa hormonerna i naturlig cykel. Jag håller tummarna för er!
  • Äldre 26 May 15:57
    #7
    U Bet I Am skrev 2017-05-23 22:34:35 följande:

    Undrar om det är någon hör som blivit gravida via FET?

    Detta är min första FET. Testade först en stimulerad omgång med färskt men det funkade ej. Försökt i flera år nu. Någon som kan ge mig hopp/solskenshistoria?


    Håller tummarna för dig,

    Ruvar just nu på ett 5 dagars fet

    Denna eviga väntan!

    Insatt i naturlig cykel.

    Tar du några hormoner nu?
Svar på tråden Någon här som blivit gravid med FET?