• Natta

    Bryta med förälder

    Hej!

    Är det någon som brutit med sin pappa eller mamma som har lite råd mm hur man ska tänka.

    Jag har brutit med min pappa men han försöker hela tiden få tag på mig. Han skaffar nytt nr ringer hela tiden , jag blockar nr . Och så går det runt och runt hela tiden. Gör nya användare på Facebook försöker lägga till mig mm.

    Nu tänkte jag se om man kan få nytt nr och även skyddat så jag kan slippa oroa mig hela tiden. Över att han ska ringa mm.

    Någon som har råd om hur man hanterar skuldkänslorna som man får pga detta?

    Tack:)

  • Svar på tråden Bryta med förälder
  • Carabellis kusp

    Det handlar väl egentligen om i fall det fanns goda skäl. Om mina barn bröt med mig skulle jag försöka åstadkomma en dialog för att få dem att förstå vad jag menade eller till och med förlåta.

  • sck

    Jag har brutit med min pappa. Det gjorde jag redan för 8 år sedan. Han har alltid varit för det för att kontakta mig efteråt men jag har idag ett annat mobilnummer som är hemligt.

    Du kanske redan har gjort detta men ett förslag kan vara att försöka förklara varför du inte vill ha kontakt eller beskriva konkret att du vill bli lämnad ifred. Går han för långt kan du informera honom om att du kommer anmäla till polis om det inte upphör. För din egen skull rekommenderar jag psykolog/KBT för att enklare kunna hantera situationen och din ilska. Du känner troligen mer än vad du vet om och det kan finnas tips och råd som en professionell kan ge. Hade min pappa kontaktat mig idag hade jag gett som svar "vi har inget mer att tala om. Jag uppskattar inte ditt sätt att vara och jag vill inte att du söker kontakt mer".

    Lycka till! Det kommer lösa sig men följ gärna rådet om psykolog. Det tär på kroppen att må dåligt och det undermedvetna jobbar på för fullt.

Svar på tråden Bryta med förälder