• Äldre 25 May 09:28
    6996 visningar
    7 svar
    7
    6996

    vad är det för kön??

    vad är det för kön på katten? har fått olika åsikter om det så därför jag frågar den är snart 1 år gammal


    ALL KÄRLEK
  • Svar på tråden vad är det för kön??
  • Anonym (Katt)
    Äldre 25 May 09:33
    #1

    Jättefina bilder du tagit. Eller inte....suddigare foton får man leta efter.

  • Äldre 25 May 10:16
    #2

    Om den är året borde du kunna känna pungen/pungkulorna om den inte är kastrerad. Om den är kastrerad borde vetten ha journalfört vilket kön det är.

  • Äldre 25 May 14:43
    #3
    Anonym (Katt) skrev 2017-05-25 09:33:27 följande:

    Jättefina bilder du tagit. Eller inte....suddigare foton får man leta efter.


    ja du har rätt ska försöka ta nya de är inte still alltid bara
    ALL KÄRLEK
  • Äldre 25 May 14:45
    #4
    EmberEyes skrev 2017-05-25 10:16:32 följande:

    Om den är året borde du kunna känna pungen/pungkulorna om den inte är kastrerad. Om den är kastrerad borde vetten ha journalfört vilket kön det är.


    problemet är att jag har en honkatt som har mycket närmare mellan kön och gump så där ser man direkt hona

    den andra funderar jag på hona som har långt emellan eller hane där pungkpungkulorna inte kommit ner ska ta nya bilder den är inte kastrerad då vi tänkte ta ungar på henne när hon är 1 år ca
    ALL KÄRLEK
  • Äldre 25 May 14:52
    #5
    fredsduvan skrev 2017-05-25 14:45:59 följande:
    problemet är att jag har en honkatt som har mycket närmare mellan kön och gump så där ser man direkt hona

    den andra funderar jag på hona som har långt emellan eller hane där pungkpungkulorna inte kommit ner ska ta nya bilder den är inte kastrerad då vi tänkte ta ungar på henne när hon är 1 år ca
    En katts testiklar bör ha ramlat ned vid 6 månaders ålder. Är katten närmare året och inga testiklar går att känna, så är det troligtvis en hona. Enklast är väl att ta den till vet och ge den en allmän-undersökning, katten bör ju vaccineras och chippas/ID-märkas i vilket fall som helst. Vet kan tala om vilket kön.
  • Anonym (hmm)
    Äldre 21 Jul 15:04
    #6
  • Anonym (hmm)
    Äldre 25 Jul 18:25
    #7

    puff

Svar på tråden vad är det för kön??