• Mettelouise84

    Vågar man åka till Grekland, Kreta, i juni???

    Hej,

    Är så himla orolig... vi har bokat en resa till Kreta i juni, men känner mig så osäker på om jag vill åka. Är så rädd för terrorattacker. Att det ska ske något dit vi ska. Hur tänker ni?? Skulle ni våga åka?

  • Svar på tråden Vågar man åka till Grekland, Kreta, i juni???
  • Heystella

    Kreta är ju inte direkt ett terroristmål...var lite realistisk. Det är mycket större chans att du dör i en bilolycka påväg till flygplatsen än i en terrorattack.

  • elyse

    Terrorattacker behöver du inte oroa dig över. Dessa människor vill åt så många som möjligt och väljer platser där många vistas samtidigt. Då skulle jag vara mer oroad över en dag på Gröna Lund, ur terrorattack-petspektiv.

  • Griseknoen35
    Heystella skrev 2017-05-25 13:42:34 följande:

    Kreta är ju inte direkt ett terroristmål...var lite realistisk. Det är mycket större chans att du dör i en bilolycka påväg till flygplatsen än i en terrorattack.


    till och med större chans att hon drunknar i poolen på hotellet... ;)

     i förhållande till hur många människor som finna är det ytterst få som dör i ett terrordåd. Fler dör årligen i sverige i bilolyckor mm. Chansen är inte speciellt stor för att du dör i ett terrordåd på Kreta heller, där dör fler i bilolyckor, drunkningsolyckor, sjukdomar mm årligen än vad som dör i terrordåd.
  • Frontline

    Jösses åk bara åk risken att råka ut för ett terrordåd där eller nån annanstans är ju mindre en att dö i en bilolycka på väg till flyget..

    Själv drar jag till Turkiet snart framöver och bara längtar att få komma iväg...


    Simsalabim trosorna försvinn :)
Svar på tråden Vågar man åka till Grekland, Kreta, i juni???