• Anonym (Ful)

    Varför leva som ful?

    Jag går rakt på. Jag är en tjej på 25 år, lång och normalviktigt, men jag är ful, på riktigt. Har alltid varit ful, och gjort ex antal käkoperationer då jag hade stort övertbett som liten.

    Jag är kobent, har små tuttar, och har ett på riktigt fult ansikte, inga snygga drag what so ever. Jag är inte heller speciellt smart, man kunde ju hoppats man fått antingen eller iallfall...

    Jag gråter var gång jag ser mitt ansikte i spegeln, och jag är SÅ avis på alla andra tjejer. Hade velat se ut som vem som helst, bara inte mig själv!

    Varför ska man leva som så här ful? Bättre att bara göra världen en tjänst och försvinna...

  • Svar på tråden Varför leva som ful?
  • Mormor2B

    Ingen är ful. Min son har gjort 25 operationer, under sina första 16 år, i ansiktet. Han föddes gravt missbildad. Han har ett enormt vackert inte och en djup själ. Så skojfrisk och alltid glad. Du vet att en bra människa dömer ingen efter utseendet utan för det inre.försök att älska dej själv så löser sej det andra kramar

  • Anonym (Bästa)

    Gör det bästa av ditt utseende.Det finns många som inte är vackra utseendemässigt,men lyckliga och glada ändå.Man kan vara en fin person oavsett .

  • Anonym (Jo)
    Anonym (Bästa) skrev 2017-05-25 15:15:37 följande:
    Gör det bästa av ditt utseende.Det finns många som inte är vackra utseendemässigt,men lyckliga och glada ändå.Man kan vara en fin person oavsett .
    Mormor2B skrev 2017-05-25 14:50:25 följande:
    Ingen är ful. Min son har gjort 25 operationer, under sina första 16 år, i ansiktet. Han föddes gravt missbildad. Han har ett enormt vackert inte och en djup själ. Så skojfrisk och alltid glad. Du vet att en bra människa dömer ingen efter utseendet utan för det inre.försök att älska dej själv så löser sej det andra kramar
    Kloka ord.

  • Anonym (Inte ful)

    Först och främst vill jag säga att ingen är ful! Vi alla är fina på något sätt och jag blir lite fundersam kring vad som kan ha lett till att du tänker sådana tankar. Har någon sagt att du är ful? Oavsett har ingen rätt att döma dig och jag tror att detta enbart är tankar som finns hos dig. Du skulle nog behöva jobba med din självkänsla. Jag har i perioder tänkte likadant som dig, men insett att det absolut inte hjälper mig på något sätt. Snarare mår man bara ännu sämre, så försök att tänka om.

  • Queennr1
    Mormor2B skrev 2017-05-25 14:50:25 följande:

    Ingen är ful. Min son har gjort 25 operationer, under sina första 16 år, i ansiktet. Han föddes gravt missbildad. Han har ett enormt vackert inte och en djup själ. Så skojfrisk och alltid glad. Du vet att en bra människa dömer ingen efter utseendet utan för det inre.försök att älska dej själv så löser sej det andra kramar


    Äh vilka floskler. Såna blir ingen glad av. Såklart det finns fula människor precis som det finns fula soffor. Inte alla som är fula, har heller fantastiska egenskaper som en vacker själ eller positiv livsåskådning. Man kan vara bitter och tråkig OCH ful.

    Däremot finns det liksom ingen anledning att gå och hänga sig bara för att man är ful och tråkig, livet är ändå kort och dö ska man göra ändå, så varför inte stanna kvar och göra det bästa av det. Även om man är ful och tråkig så kan man ju ändå roas av en bra film, njuta av en god middag, klappa söta kattungar och ha ett roligt jobb. Allt hänger ju liksom inte på hur man ser ut. En partner i samma klass brukar de flesta också kunna skaffa och sen lite barn på det...
  • Queennr1

    ... Och förövrigt är det tämligen narcissistiskt att resonera att det är bättre att "låta världen slippa dig".. Precis som om folk går omkring och bryr sig om din fulhet. Folk har nog med sitt eget och din fulhet är nog inget som påverkar nån annan minsta lilla.

  • John22

    Hur snygg är Stephen Hawking? Jeremy Clarkson? Susan Boyle? Mick Jagger? Rosie O'Donell?

  • Anonym (tittut)

    VEM har sagt att du är ful?

    Varför tar du upp helt irrelevanta saker som att du är kobent, har små tuttar, samt din vikt och längd?
    Kobenthet är, till skillnad från hjulbenthet, mycket attraktivt och många killar föredrar små bröst om det alls har någon betydelse.

    Ansiktet är det svårt att uttala sig om utan bild, men då du skriver att du genomlidit käkoperationer så måste det ju ha skett en klar förbättring. Dessutom ser underbett sämre ut än överbett om man är tjej.

    Om du gråter var gång du ser ditt ansikte i spegeln så föreslår jag att du tar och lämnar den där förbaskade spegeln till Myrorna, Emmaus eller någon loppis. Ett råd som för övrigt gäller samtliga tjejer som tillbringar halva dagarna framför Pigtittaren.

  • Anonym (bdd?)

    Jag gissar att du lider av bdd, dysmorfofobi, också kallad självupplevd fulhet. Dn.se skriver om det just nu, dock tror jag du måste vara betalande för att kunna läsa artikeln. Men om du googlar rent allmänt tror jag också du kan hitta en del intressant läsning om detta. 

    Men i korthet är det något som drabbar ungefär en procent av befolkningen och som innebär att man tycker man själv är superful, fast alla andra bara ser en vanlig människa, typ. För det är liksom så det är. Nästan ingen människa är så där otroligt ful. De flesta av oss ligger inom något slags normalspann. Jag kan inte ens minnas när jag såg någon som var så ful att det var något jag registrerade eller lade märke till. 

    Sakerna du rabblar upp är heller inget som jag tycker är något slags bevis på att du skulle vara ful. Vad är det för fel på små bröst, liksom? 

    Sedan tycker jag egentligen inte någon ska värdera vare sig själv eller andra efter hur pass "snygg" eller "ful" någon är. Jag vet att det kan vara svårt i vårt ytliga, selfie-fixerade samhälle. Men försök. Livet blir så mycket roligare om man försöker distansera sig från sådana saker. 

Svar på tråden Varför leva som ful?