• Anonym (Orolig)

    Rätt att skydda mina barn

    Jag gjorde slut med min sambo för några månader sen. Jag har sen dess hållt mig undan tillsammans med barnen för jag vill inte att han har barnen. Jag tror dom har det bäst med mig. Så han har alltså inte träffat dom sedan vi gjorde slut. Visst har jag rätt att göra så om jag tror att han är dålig som förälder? Jag tycker att han har så lätt att bli arg och kan smälla i dörrar och stampa i golvet och sånt. Jag är rädd att han ska bli arg på barnen om inte jag är med och håller koll. Jag vill absolut aldrig mera träffa honom eller ha med honom att göra, och jag vill inte att han ska ha barnen alls. Dom blir så ledsna när dom ska vara utan mig så jag tror inte dom är trygga utan mig. Nu har han stämt mig till tingsrätten för att få umgänge, kommer han verkligen att få igenom det?

  • Svar på tråden Rätt att skydda mina barn
  • Fiona M

    Har han skadat dig fysiskt eller psykiskt så barnen märkt det? Har han skadat barnen?

    Från enbart det du skriver är det förkastligt att hålla undan barnen så.

  • MajaVira

    Nej, du har inte rätt att hålla barnen från honom och om du gör det utan väldigt goda grunder kommer det straffa sig när det går till tingsrätten. Har man skaffat barn med någon betyder det att man måste samarbeta minst 18 år framöver, så går inte att välja bort det.

  • HotPink

    Dessutom finns risken att du blir av med vårdnaden för att du håller undan barnen bara för att du tror att dom har det bättre hos dig. Du skriver ju inget om hur han är som pappa. Bara att han stampar i golvet och smäller i dörrar när han blir arg.. Det säger ingenting..

  • Anonym (Mikael)

    Så du menar att stampa i golvet och slå i dörrar är skäl nog att han ska få sina barn kidnappade av sin mamma? Du gör väldigt mycket fel här och det kommer slå hårt mot dig i framtiden

  • Anonym (Orolig)
    Fiona M skrev 2017-05-26 11:56:35 följande:

    Har han skadat dig fysiskt eller psykiskt så barnen märkt det? Har han skadat barnen?

    Från enbart det du skriver är det förkastligt att hålla undan barnen så.


    Nej, alltså inte fysiskt. Men jag tycker det är jättejobbigt när han blir arg. Jag blir rädd när han smäller i dörrar och sånt. Sen ska han alltid hålla på och snacka bort mig och visa sig så himla smart och alltid ha rätt. Han pikar mig ibland också. Jag har mått jättedåligt över det så man kan säga att han skadar mig psykiskt. Då kan det väl ändå inte vara fel att han inte har barnen? Om han behandlar mig dåligt kan han lika gärna behandla barnen dåligt. 
  • Anonym (Mikael)
    Anonym (Orolig) skrev 2017-05-26 12:03:08 följande:

    Nej, alltså inte fysiskt. Men jag tycker det är jättejobbigt när han blir arg. Jag blir rädd när han smäller i dörrar och sånt. Sen ska han alltid hålla på och snacka bort mig och visa sig så himla smart och alltid ha rätt. Han pikar mig ibland också. Jag har mått jättedåligt över det så man kan säga att han skadar mig psykiskt. Då kan det väl ändå inte vara fel att han inte har barnen? Om han behandlar mig dåligt kan han lika gärna behandla barnen dåligt. 


    DU riskerar att förlora vårdnaden om barnen när du håller på såhär.
  • HotPink
    Anonym (Orolig) skrev 2017-05-26 12:03:08 följande:

    Nej, alltså inte fysiskt. Men jag tycker det är jättejobbigt när han blir arg. Jag blir rädd när han smäller i dörrar och sånt. Sen ska han alltid hålla på och snacka bort mig och visa sig så himla smart och alltid ha rätt. Han pikar mig ibland också. Jag har mått jättedåligt över det så man kan säga att han skadar mig psykiskt. Då kan det väl ändå inte vara fel att han inte har barnen? Om han behandlar mig dåligt kan han lika gärna behandla barnen dåligt. 


    Har du ens tagit det upp med honom att du tycker att han behandlar dig dåligt?

    Behandlar han barnen dåligt?
  • Anonym (Orolig)
    HotPink skrev 2017-05-26 12:01:52 följande:

    Dessutom finns risken att du blir av med vårdnaden för att du håller undan barnen bara för att du tror att dom har det bättre hos dig. Du skriver ju inget om hur han är som pappa. Bara att han stampar i golvet och smäller i dörrar när han blir arg.. Det säger ingenting..


    Vadå bli av med vårdnaden??? Nu har ju barnen inte ens träffat honom på så länge så de känner säkert inte ens igen honom längre. Hur ska de vara trygga med honom då? Man tar väl inte småbarn från sin mamma?! Inte en chans att jag blr av med vårdnaden. Jag vägrar lämna dom ifrån mig. 
  • HotPink
    Anonym (Orolig) skrev 2017-05-26 12:06:06 följande:

    Vadå bli av med vårdnaden??? Nu har ju barnen inte ens träffat honom på så länge så de känner säkert inte ens igen honom längre. Hur ska de vara trygga med honom då? Man tar väl inte småbarn från sin mamma?! Inte en chans att jag blr av med vårdnaden. Jag vägrar lämna dom ifrån mig. 


    Jo, det händer när dåliga mammor inte ser till sina barns bästa..

    Du har ju kidnappat dom, helt utan någon grund. Du kär ju åka dit på det, tyvärr..

    Hur gamla är barnen? Du tror att dom inte har något minne alls? Tyvärr låter inte detta som en riktig händelse.. Där gjorde du bort dig.
  • MajaVira
    Anonym (Orolig) skrev 2017-05-26 12:06:06 följande:
    Vadå bli av med vårdnaden??? Nu har ju barnen inte ens träffat honom på så länge så de känner säkert inte ens igen honom längre. Hur ska de vara trygga med honom då? Man tar väl inte småbarn från sin mamma?! Inte en chans att jag blr av med vårdnaden. Jag vägrar lämna dom ifrån mig. 
    Har du ens gett honom en chans att vara pappa, eller tycker du att det bara är du som duger för barnen just för att du är mamma? Och som skrivet ovan, håller du barnen från honom så finns risken (chansen?) att han får hela vårdnaden och boendet, just för att du inte är en lämplig förälder om du håller barnen borta från sin pappa bara för att du känner för det. Så grattis, du får kanske i bästa fall ha barnen varannan helg framöver om du fortsätter så här.
Svar på tråden Rätt att skydda mina barn