• Anonym (Bläääää!)

    Skulle det här vara en dealbreaker för dig?

    Om din dejt drog i sig nästan en hel bag-in-box vin och sen vaknade på natten och går in i badrummet för att kräkas och när du öppnar dörren så ser du att han står och kräks i handfatet (!!!) och när du säger åt honom att han får väl för helvete kräkas i toaletten så fortsätter han ändå att göra det i handfatet. Du höjer rösten och säger igen att han får kräkas i toan men det gör han inte trots att han har avbrott i kräkandet och skulle kunna flytta sig. Det blir dessutom stopp i avloppet och handfatet håller på att svämma över och då börjar han ta i äcklet med händerna för att flytta det till toan. Skulle du slänga ut honom och aldrig vilja se honom igen efter det? Det gäller en medelålders man och ingen tonårspojkes första fylla. Hur fan är man funtad om man kräks i någons handfat? Han har ganska stor tolerans för alkohol så han var långt ifrån aspackad när han gjorde det här.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-05-26 22:47
    Tänk dig att det hände i ditt badrum alltså, inte hans eget.

  • Svar på tråden Skulle det här vara en dealbreaker för dig?
  • Anonym (Emma)

    Redan när min dejt drog i sig en hel bag-in-box hade jag nog reagerat... Dealbreaker eller inte? Beror kanske på hur personen beter sig efteråt, om han är ångerfull och ber om ursäkt eller inte. Men jag hade nog varit lite försiktig med vindrickandet framöver med dejten.

  • Anonym (Bläääää!)
    Anonym (Emma) skrev 2017-05-26 20:08:32 följande:
    Redan när min dejt drog i sig en hel bag-in-box hade jag nog reagerat... Dealbreaker eller inte? Beror kanske på hur personen beter sig efteråt, om han är ångerfull och ber om ursäkt eller inte. Men jag hade nog varit lite försiktig med vindrickandet framöver med dejten.
    Han var ångerfull och bad om ursäkt dagen efter och kom med rosor och grejer men skyllde på att han har början till diabetes. Så vitt jag vet så betyder inte diabetes att man kräks i någons handfat istället för i toaletten. Lär sig inte minsta barnunge att man kräks i toaletten liksom?
  • Anonym (Nää)

    Alla typer av missbruk går bort för mig. Skulle aldrig fortsätta att dejta någon som supit sig redlös på vår dejt.

  • Queennr1

    Redan när jag insåg att han kunde peta i sig två-tre liter vin utan att hamna på akuten hade han åkt hem för att aldrig mer komma tillbaks. Jag har ingen som helst lust att ha en relation med en missbrukare. Hade kunnat sträcka mig till en ytterligare kontakt i form av att jag hjälpte honom kontakta beroendemottagningen, men sen hade det varit över med kontakt överhuvudtaget.

  • Madida

    Spontant känner jag att du har problem med "fel" grej. Det stora problemet för mig hade varit att han drog i sig en bag-in-box. Inte att han spyr i handfatet.


    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Anonym (Bläääää!)
    Anonym (Nää) skrev 2017-05-26 20:22:12 följande:
    Alla typer av missbruk går bort för mig. Skulle aldrig fortsätta att dejta någon som supit sig redlös på vår dejt.
    Helt klart en bra poäng men jag är mer intresserad av hur någon tänker som kräks i någons handfat istället för i toan? Det är så konstigt så det finns inte i min värld. Och att man inte ens flyttar på sig när bostadsinnehavaren säger åt en. Jag tvingade honom att städa upp allt mitt i fyllan åtminstone. {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Queennr1
    Anonym (Bläääää!) skrev 2017-05-26 20:26:03 följande:

    Helt klart en bra poäng men jag är mer intresserad av hur någon tänker som kräks i någons handfat istället för i toan? Det är så konstigt så det finns inte i min värld. Och att man inte ens flyttar på sig när bostadsinnehavaren säger åt en. Jag tvingade honom att städa upp allt mitt i fyllan åtminstone.


    Du fokuserar på fel problem. Att han spydde i handfatet är en följd av att missbrukare inte har ett omdöme som är toppen.
  • Anonym (Bläääää!)

    Att eller om han dricker för mycket är absolut ett problem men en annan diskussion. Jag ville veta vad ni skulle tänka om någon som står och spyr i ert handfat.

  • Anonym (M)

    Lite äckligt ja men tar dom reda på det efter sig spelar det väl mindre roll har du knäproblem eller ryggskott eller nåt kan det vara svårt att gå mer på knä eller på huk för att kräkas i toan.. Hellre då att dom gör det i handfatet än att dom sprejar överallt för att dom försöker spy på avstånd

  • Studentpappa

    Efter en BiB så förstår man inte vart man kräks.. Så jag skulle inte reagera nämnvärt på det, utan mer varför dejten sög i sig en hel.


    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
Svar på tråden Skulle det här vara en dealbreaker för dig?