• fnurf

    Spontan ägglossning?

    Wow, okej.. Hej, jag är ny här. Detta känns så konstigt, men jag måste skriva av mig.

    Jag har ätit mini-pe i ca 4-5 månader, mot bättre vetande (mår dåligt av hormonella p-medel) och nu när min annars väldigt trevliga sexlust försvann helt och hållet, så bestämde jag mig för att sluta ta pillrena och testa Natural Cycles istället. Jag hann beställa termometern och sen råkade jag och sambon ha oskyddat sex på sista dagen av min mens (blöder alltså minimalt då om nån kräsmagad undrar).

    Okej, nu är detta kanske lite rörigt..

    6/5: Beräknad ägglossning (ej bekräftat).

    20/5: Första dagen av mensen, slutade äta mini-pe.

    25/5: Sista dagen av mensen. Hade oskyddat sex på morgonen, fick en märklig och helt ny känsla i kroppen efteråt.

    26/5: IDAG. Känslan är kvar, magen är svullen - vilket den absolut inte brukar vara när mensen är slut - och det pirrar som av små fjärilar långt ned i magen samt värker/hugger lite till och från, ungefär som mensvärk. Det "bränner" även, vilket det inte brukar göra vid mens.

    3/6: Beräknad ägglossning.

    17/6: Beräknad (utebliven?) mens.

    Undrar alltså om det är möjligt att jag kan ha fått en spontan ägglossning i samband med mensen, pga avbrutet p-medel som ställer till det för min cykel?

    Som ni förstår är förvirringen total. Jag har aldrig varit gravid, jag är helt ny på ÄL och BIM och tester hit och dit. Jag har förstått att man inte känner av en graviditet så snabbt, men NÅNTING är det ju som händer i min mage. Har inte berättat nåt om detta för sambon, jag tror nästan jag inbillar mig/att kroppen spelar mig ett spratt men samtidigt är det den där känslan som inte går att ignorera.

    Grav.tester är beställda och jag ska testa så fort det går. Den som vill får följa med på resan, hur lång eller kort den nu blir..

  • Svar på tråden Spontan ägglossning?
  • anna7607

    Ägglossning har du ca 14 dagar före mens . Så i samband med mens är omöjlig. Du kan ha en liten blödning vid äl. Bara hålla ut och vänta till Bim :)

Svar på tråden Spontan ägglossning?