• Äldre 27 May 09:33
    5940 visningar
    3 svar
    3
    5940

    Sommarjobb som bma-student

    Jag ska till hösten läsa till biomedicinsk analytiker, men eftersom ekonomin måste gå ihop kommer jag att få jobba på sommaren. Frågan lyder då, får bma-studenter (termin 2) sommarjobba som bma? Har du eller någon annat varit med om detta?

  • Svar på tråden Sommarjobb som bma-student
  • froken­korrek­t
    Äldre 29 May 16:00
    #1

    Kanske inte på sjukhuslab, men jag har mött bma studenter som jobbar på ex VC och sticker och gör enkla labbuppgifter. Vet dock inte vilken termin de gått. 

  • M1rell­a
    Äldre 31 May 03:31
    #2

    Nej, eftersom BMA är ett legitimationsyrke så kan man inte sommarjobba som det utan att vara färdig. Men du kan ju alltid pröva att söka dig till labb på vc.

  • Äldre 31 May 05:14
    #3

    Jag är leg. BMA. Som student jobbade jag på klinisk kemi lab och cytolog lab. Dock inte anställd som BMA, utan som labtekniker eller labbiträde beroende på termin.

    Så sök sommarjobb på alla stora sjukhus lab, de vill gärna ha dig på sommaren :). Du får även bra med erfarenhet och kunskap för studierna och kommande yrkesliv som färdig leg. BMA.

    Och föresten grattis till att du valt ett otroligt spännande och roligt yrke. Älskar att arbeta som leg. BMA :D

Svar på tråden Sommarjobb som bma-student