• Anonym (Frun)
    Äldre 27 May 20:10
    5110 visningar
    14 svar
    14
    5110

    Jag var irriterande när jag ville ha sex

    Efter att ha mått dåligt, varit gravid och sen haft en lättväckt bebis i sovrummet, tog vi äntligen tag i vårt sexliv igen efter att ha flyttat bebis till eget rum. Maken verkade inte ha bråttom med att ta upp sexet igen, men jag var påstridig med att flytta bebis till eget rum. Det var härligt att äntligen få ha sex med min man!

    Så nu vill ju jag fortsätta hålla igång sexet. Men maken tar inga initiativ, och när jag igår kväll kråmade mig som en kåt jäkla katt, sa han att jag var irriterande och jobbig. Jag har tidigare försökt prata med honom om det är något fel, men han säger att allt är bra. Han har bara inte så stor lust för tillfället. Men detta har hållit i sig i snart ett år. Så nu undrar jag om det finns fler som känner igen detta? Fick ni igång sexlivet igen? Hur i så fall? Efterlyser dessutom tips på hur jag kan förföra och uppvakta min man!

  • Svar på tråden Jag var irriterande när jag ville ha sex
  • Anonym (Lasse­)
    Äldre 27 May 20:30
    #1

    Har din kropp påverkats mycket som gör att han kanske inte tänder?
    Menar inte att vara elak, tänker bara att det kan vara en anledning.

  • Anonym (Frun) Trådstartaren
    Äldre 27 May 20:34
    #2
    Anonym (Lasse) skrev 2017-05-27 20:30:26 följande:

    Har din kropp påverkats mycket som gör att han kanske inte tänder?

    Menar inte att vara elak, tänker bara att det kan vara en anledning.


    Han säger i alla fall att det inte alls är så. Jag har gått upp i vikt, men har inga bristningar eller nåt sånt.
  • Anonym (Lasse­)
    Äldre 27 May 20:39
    #3
    Anonym (Frun) skrev 2017-05-27 20:34:29 följande:
    Han säger i alla fall att det inte alls är så. Jag har gått upp i vikt, men har inga bristningar eller nåt sånt.
    Har du inte gått upp jättemycket så borde det inte vara ett problem.
    Har ni haft detta problem tidigare i er relation?
  • Äldre 27 May 20:42
    #4

    Hur var ert sexliv innan det "lades på hyllan"?

  • Anonym (Frun) Trådstartaren
    Äldre 27 May 20:45
    #5
    Anonym (Lasse) skrev 2017-05-27 20:39:20 följande:

    Har du inte gått upp jättemycket så borde det inte vara ett problem.

    Har ni haft detta problem tidigare i er relation?


    Både ja och nej. Egentligen inte, men när jag började må dåligt slutade vi ha sex helt enkelt. Jag ville gärna ändå, men han sa att han inte kunde bli kåt när den man älskar mest mår dåligt.

    Men sen dess fick vi barn och allt har varit toppen! Vi kramas och pussas varje dag och jag mår bra nu. Han säger också att han helt kommit förbi den perioden. Så det borde inte vara det. Han har liksom inget svar när jag frågar.
  • Anonym (Livet­)
    Äldre 27 May 23:18
    #6

    Det är ju en enorm omställning att få barn på alla plan.
    Jag tycker inte att du ska måla fan på väggen.

  • Anonym (Man)
    Äldre 27 May 23:48
    #7

    Men hur länge sedan är ni slutade ha sex? Känner tyvärr inte igen det där med bristande lust, trots två små barn.

    Om man bortser från första året ihop, hur ofta hade ni sex innan du blev gravid?

  • Anonym (Frun) Trådstartaren
    Äldre 28 May 02:58
    #8

    Vi hade sex ungefär en gång i veckan innan.

    Sen jag blev gravid- ingenting. Och vårt barn är ett år. Nu var första gången och då trodde jag att vi skulle komma igång igen liksom.

  • Anonym (Man)
    Äldre 28 May 09:27
    #9

    Men det betyder ju att han inte fått sex på nästan 2 år? Och ni har inte haft sex på något annat sätt heller, t.ex oralsex, runk?

    Hans lust måste ju ha hamnat i nån djup dvala (jag hade nog dött inombords...). Ta mycket i honom, t.ex. ge honom massage, en smekning på armen så där bara i vardagen. En kyss på nacken vid matlagning osv. En dusch tillsmmans.

    Ni kanske kan ordna barnvakt en kväll o fixa lite filmkväll med ljus hemma? Jag tror du behöver förföra honom...

  • Anonym (Frun) Trådstartaren
    Äldre 28 May 20:44
    #10
    Anonym (Man) skrev 2017-05-28 09:27:36 följande:

    Men det betyder ju att han inte fått sex på nästan 2 år? Och ni har inte haft sex på något annat sätt heller, t.ex oralsex, runk?

    Hans lust måste ju ha hamnat i nån djup dvala (jag hade nog dött inombords...). Ta mycket i honom, t.ex. ge honom massage, en smekning på armen så där bara i vardagen. En kyss på nacken vid matlagning osv. En dusch tillsmmans.

    Ni kanske kan ordna barnvakt en kväll o fixa lite filmkväll med ljus hemma? Jag tror du behöver förföra honom...


    JAG har inte fått sex. Jag har försökt flera gånger under den här tiden, men han har inte velat. Och nu när vi äntligen hade sex, tänkte jag att vi liksom var igång igen. Men så verkar inte vara fallet.
  • Anonym (Anna)
    Äldre 29 May 22:12
    #11
    Anonym (Frun) skrev 2017-05-27 20:10:24 följande:

    Efter att ha mått dåligt, varit gravid och sen haft en lättväckt bebis i sovrummet, tog vi äntligen tag i vårt sexliv igen efter att ha flyttat bebis till eget rum. Maken verkade inte ha bråttom med att ta upp sexet igen, men jag var påstridig med att flytta bebis till eget rum. Det var härligt att äntligen få ha sex med min man!

    Så nu vill ju jag fortsätta hålla igång sexet. Men maken tar inga initiativ, och när jag igår kväll kråmade mig som en kåt jäkla katt, sa han att jag var irriterande och jobbig. Jag har tidigare försökt prata med honom om det är något fel, men han säger att allt är bra. Han har bara inte så stor lust för tillfället. Men detta har hållit i sig i snart ett år. Så nu undrar jag om det finns fler som känner igen detta? Fick ni igång sexlivet igen? Hur i så fall? Efterlyser dessutom tips på hur jag kan förföra och uppvakta min man!


    Han är helt enkelt inte sugen. Eller tänder inte på dig. Kan bli så efter långa uppehåll. Ni måste prata om det och se om ni båda vill försöka "komma tillbaka" eller vad som händer annars. Hur tänker han? Har han en annan?
  • Äldre 30 May 06:35
    #12

    Kan vara för mycket porr jämfört med the real thing. Läs om No Fap och rekommendera det för honom.

  • Anonym (win-w­in)
    Äldre 30 May 14:08
    #13

    Klä dig i sexiga kläder, korsett osv och så fort han kommer hem slänger du dig över hans lem och ser till att få fram suget :)

    Tro mig, inget slår en kvinna som tar initiativ på riktigt, det är super påtändande.

    Förstår däremot att det känns lite surt att han inte tar initiativ, men det kommer kanske efter han sett dig göra det ett par gånger? Det bör han iallafall :)

  • Äldre 1 Jun 15:54
    #14

    Tycker inte att du skall dra för stora växlar på detta... behöver inte alls handla om att han inte tänder, att han porrsurfat sig till döds (nofap), att din kropp ändrats etc.

    Så här, har man inte cyklat på nästan två år så tar det kanske lite tid att komma tillbaka upp i sadeln igen.

    Istället för att gå in med förutsättningen att - nu skall vi starta igen, och ta vid där vi slutade för nästan två år sedan, så bör ni väl snarare prata och prata och prata och börja hitta tillbaka till varandra. Våga kliva ur "mamma-pappa-rollen" och bli ett vuxet par igen, som förtjänar vuxen-tid tillsammans.

    Se det som träning. Har man inte tränat på två år så hoppar man knappast på ett träningsschema som säger att man skall träna 4ggr per vecka...

Svar på tråden Jag var irriterande när jag ville ha sex