• Äldre 28 May 01:07
    3176 visningar
    2 svar
    2
    3176

    Borderline?

    Jag har läst massor om borderline och mycket stämde. Förutom att min verklighetsuppfattning är bra och jag bryr mig vad andra tycker och tänker om mig och andra i min närhet. Jag har också diagnosen adhd. Hade medicin i 7 år. Behöver den inte längre, kan kontrollera mig själv. Förutom när det kommer till min. Så kallade "lillebror" jag hatar han mest av allt. Mina föräldrar ska alltid stå på hans sida även om det är han som gjort så fruktansvärt fel. Jag får skäll om han gör något. Försöker verkligen flytta härifrån. Jag kan ta hand om mig själv och min 11månaders dotter. Har relationsproblem med min pojkvän. Vi har varit tillsammans kanske 1-5 år eller mer. Men vi bråkar konstant över småsaker. Vet inte vad jag ska göra, vi är nästan aldrig sams och det känns ibland som ett fängelse att vara tillsammans med honom. Jag får inte göra nåt utan att han är med och jag vill ju vara ensam med mina vänner nån gång. Men då börjar vi bråka om det. Men jag känner att jag slutat bry mig om vår relation för vi kommer ingenstans. Dottern tar upp all min tid. Mellan skola/dottern och allt annat kring dom så finns det inte mycket tid för att jobba på en relation. Jag älskar min dotter mest av allt i hela världen, hon går före allt. Jag behöver hjälp. Vad ska jag göra med relationsproblemen och Hur vet jag om jag har borderline?ställ gärna frågor om ni vill veta nåt mer tack.

  • Svar på tråden Borderline?
  • Äldre 29 May 15:46
    #1

    Hur gammal är du?

    Det känns rätt rörigt ditt liv.

    Borderline är en bred sjukdom. Du behöver inte pricka alla punkter för att ha det.

    Kontakta en utredare

  • zooloo­k1
    Äldre 29 May 16:03
    #2
    Aska123 skrev 2017-05-29 15:46:40 följande:

     
    Borderline är en bred sjukdom. Du behöver inte pricka alla punkter för att ha det. 
     


    Borderline är inte ens en sjukdom. Det är en avvikande sätt att bete sig på. En borderlinediagnos innebär ingenting. Du får reda på att du beter dig fel och att du borde lära dig att bete dig rätt. Sedan är det upp till dig. Det kommer inte förändra något jämfört med den situation du har idag.
Svar på tråden Borderline?