• Anonym (Maträkna)

    Hur mycket äter du för varje dag?

    Om du räknar ihop alla ingredienser du använder, mängden av dem, alla portioner under en dag, vilken summa pengar äter du då oftast för under en dag?

    Vad kostar alltså en dags mat för dig (en person)?

    Rösta på summan som du uppskattar ligger närmast.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-05-31 09:01
    Klargöring: Du behöver inte sitta och göra en exakt uträkning, vem orkar det? Gör en uppskattning på vad du äter för under en dag!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket äter du för varje dag?
  • Anonym (Typ-a)

    Mitt matkonto brukar sjunka med 6000kr i månaden, så 150-200kr per dag i snitt. Inte bra egentligen. Hade velat halvera det, minst.

  • Anonym (Jo)

    Det varierar dag för dag så det är svårt att säga.

  • Anonym (Maträkna)

    Tack för rösterna hittills!

  • Anonym (Maträkna)

    Skulle gärna vilja ha fler röster då jag tycker det är intressant, så rösta meeer!!!

  • Anonym (X)

    Oj vilka låga merkostnader en del har! Vad äter ni som äter för 30kr? Bara kyckling till en måltid kostar ca 25 kr per person.

    Mina egna matkostnader är ganska höga. 80-140 för lunch + middag för kanske 40-100. Pendlar såklart en del men skulle gissa att jag landar på minst 150kr per dag.

  • Violinisttre

    Lagar i princip allt hemma, och äter ganska lite. 
    Det brukar bli en portion havregrynsgröt (ibland med lite chiafrön på, men i övrigt utan tillbehör)
    Om jag äter lunch så blir det lite lins-/kikärtspasta och till middag brukar jag äta soppa gjord av krossade tomater och bönor, och en burk krossade tomater och bönor + lite vatten brukar bli runt 4 middagar

  • Cecese

    I snitt 20 kr om dagen kanske, är liten i maten, lagar mat själv från grunden samt letar extra priser. 
    När barnen är borta en månad på sommaren går det ca 500 kr i mat den månaden. 

  • Cecese
    Anonym (X) skrev 2017-05-31 22:13:31 följande:
    Oj vilka låga merkostnader en del har! Vad äter ni som äter för 30kr? Bara kyckling till en måltid kostar ca 25 kr per person.

    Mina egna matkostnader är ganska höga. 80-140 för lunch + middag för kanske 40-100. Pendlar såklart en del men skulle gissa att jag landar på minst 150kr per dag.
    Jisses vilka höga kostnader. Du äter alltså för 4500 kr i månaden för en person?
    Här är det 1 vuxen och 3 barn i åldrarna 9-15 år varannan vecka och vi lägger 2000 kr i månaden på mat, det mesta på barnveckorna. 
Svar på tråden Hur mycket äter du för varje dag?