• Inred

    Inredningskurser distans

    Letar runt bland inredningskurser på distans o vissa har fått väldigt dålig kritik för några år sen (ex inredningskurser sverige ab)

    Har nån tips på bra kurser och vilka ska man akta sig för ?

  • Svar på tråden Inredningskurser distans
  • Kjell2
    Inred skrev 2017-05-31 10:33:05 följande:

    Letar runt bland inredningskurser på distans o vissa har fått väldigt dålig kritik för några år sen (ex inredningskurser sverige ab)

    Har nån tips på bra kurser och vilka ska man akta sig för ?


    Ska du gå kurs för att få jobb? Kolla arbetsmarknaden där du bor och hur potentiella arbetgivare värderar olika utbildningar.


  • Inred
    Kjell2 skrev 2017-05-31 10:37:04 följande:

    Ska du gå kurs för att få jobb? Kolla arbetsmarknaden där du bor och hur potentiella arbetgivare värderar olika utbildningar.


    Både för jobb o hobby tänker jag
  • Inred

    Tack för tipset,har mailat runt o en möbelbutik svarade att det absolut är en merit. Nån mer som vet bra kurs ?

  • Ewald01

    Försök läsa böcker inom inredning.

    Finns ju inredningskonsulter, inredningsarkitekter osv. .... så kolla vad det finns för rekommendationer för din yrkesprofil. Vad ska du kunna?

    Kan tänka mig att du vill läsa om form och funktion, färglära, ljus och belysning osv. ..... kolla på nätet och leta efter böcker som du kanske kan låna kostnadsfritt.

    Sen kan det finnas en massa information på nätet också.

  • Ewald01

    Tjejen i TV-sändningen rekommenderar ljusblått för sovrummet. Jag har för några år sen pratat med en målare och hon rekommenderade absolut inte att måla väggar i blått. Flört



  • Inred
    Ewald01 skrev 2017-10-21 11:21:51 följande:

    Lite inspiration 




    Tack för fin inspiration, men jag vill bli inspirerad av kurser. =)
  • Ewald01
    Inred skrev 2017-10-23 08:36:56 följande:
    Tack för fin inspiration, men jag vill bli inspirerad av kurser. =)
    Den här?

    inredningskurser.blogspot.se/2016/11/workshop-farg-fargsattning-2-dagar.html

    2 dagars kurs om färg och färgsättning som kostar 4500 kr.

    Eller vill du gå en utbildning? 

    www.konstfack.se/Utbildning/Kandidatprogram/Inredningsarkitektur--Mobeldesign-180-hp/

    Frågan är egentligen vad du sen vill erbjuda dina kunder? Kanske bra att ha läst en kurs i CAD/BIM .... kanske ska du kunna presentera dina idéer för en kund på datorn? Ingår det i utbildningen? ....

    Allstå jag skulle börja med att läsa böker om jag vore du ... 
  • Anonym (Nja..)

    Hej!


    Ett tag sedan du skrev den här tråden men kan ju ändå uppdatera nu tänker jag ;)
    Jag tycker inte att kursen/utbildningen är värd sitt höga pris på långa vägar! Till en början känns det ganska seriöst och lokalerna är schyssta! Men jag vet inte vad man betalar för egentligen?
    Under träffarna får man dessutom räkna med extra kostnader för hotell och mat (minst för lunch eftersom det inte ingår). Det roliga är att inspireras av andra människor med samma intresse, men förväntar du dig att få bra vägledning och mycket engagemang i dig som elev från lärarna så ska du nog söka dig vidare. Snabba på mejlsvar men som sagt, det känns mer som att alla elever bara är en inkomstkälla inga man egentligen bryr sig om, speciellt inte för den summan.. För jag vet inte vad man betalar för egentligen som sagt
    .
    Allmänt dålig information, som när någon av lärarna var sjuk och inte kom, ingen sa nåt på hela dagen förens någon frågade var hon var..
    Några uppgifter under träffarna men som inte är särskilt strukturerat upplagt "Det här gör vi idag.. jaha har ni redan gjort den... ja men då gör vi den här då.." typ och så pratar man lite om olika stilar och så där, några snittar, kaffe, godis, bläckpenna med deras logga och två böcker och färdigtryckt material som ligger färdigt på webben, alltså inget dom behöver anstränga sig för att ge ut..


    Ämnet är intressant i sig, men jag har inte lärt mig mer egentligen som jag inte kunnat läsa mig till eller experimentera med gratis och har inte gjort varken till eller ifrån att jag läst hos dom för arbete och andra studier jag haft/sökt.
    Hinner du inte klart i tid dessutom kräver dom ännu mer pengar, känns inte helt ok. Dessutom inget dom informerade om när vi började..


    Hoppas det kan ge dig något matnyttigt Solig


     

Svar på tråden Inredningskurser distans