• mamma1970

    Ska jag ta kontakt med dotterns pojkväns mamma

    De är 15 och 16 år. De har varit ihop i ca 1 månad. Han är hemma hos varje helg från fre-sön och längre om det är långhelg, alltså varje dag de inte går i skolan. Vi bor lite illa så man måste alltid skjutsa de till buss om de vill göra nåt. Ibland har jag tom skjutsa hem honom. Verkar det konstigt om jag vill ha nån slags kommunikation med henne? Tycker att det är lite konstigt att hon inte har hört av sig. Om inte bara för att kolla upp vad vi är för sorts familj där hennes som är väldigt mycket.

    Det är inte så att jag inte vill ha honom här. Tycker att det är bra att de är här, så att man har lite koll ???? .

  • Svar på tråden Ska jag ta kontakt med dotterns pojkväns mamma
  • CitronTulo

    Ring henne om du känner för det! Annars så håller jag med dig om att den andra mamman (och pappan?) borde vara lite nyfikna på vem deras som "bor" hos om helgerna. Vet hon om att han har tjej och att det är där han är??
    Om jag varit du så hade jag väntat ett tag (så länge det inte är några problem, de har ju inte varit ihop så länge) och sedan tagit kontakt, kanske bjuda på en kaffe.

  • viseversa

    Nej varför ska hon ha det? Han är väldigt stor och jag tycker inte det är speciellt konstigt att ha inte hålla koll på alla ungen är hemma hos. Hon har väl träffat din dotter och fattar att ni inte är yxmördare. Dock kan jag tycka hon kan erbjuda sig att betala en del matkostnader då jag antar att han då äter av er mat varje helg och jag vet hur mycket pojkar på 16år brukar äta och jag hade inte velat stå för det om jag var du.

  • erikaABC

    Nej ringa till varann behöver man inte göra.
    Ingen självklarhet dock att ha en inneboende hela helgerna som äter gratis mat.

  • viseversa
    erikaABC skrev 2017-06-02 11:20:09 följande:

    Nej ringa till varann behöver man inte göra.
    Ingen självklarhet dock att ha en inneboende hela helgerna som äter gratis mat.


    Håller med. Det är vad jag skulle reagera på. Har ingen lust att stå för frukost lunch middag för en 16 årig pojke flera gånger i månaden.
  • John22

    Hade definitivt kontaktat en familj min son spenderat massa tid med för att säkerställa att det är okej att han spenderar massa tid och käkar en massa mat hos dem.

  • Carliis

    Bjud över föräldrarna på fika, om din dotter tror att förhållandet är seriöst och du tycker om killen så kan det väl inte skada att ni alla känner varandra

Svar på tråden Ska jag ta kontakt med dotterns pojkväns mamma