• Anonym (Lisa)

    Kan man bli gravid av att...

    ...killen kommer och det rinner längs hans snopp och ner på magen, jag suger av honom och han håller sig hård så vi fortsätter ha sex. Kan spermierna ha överlevt den korta stunden de var utanför hans kropp och sen förts in i mig när vi fortsatte? Även om jag sög av honom innan?

  • Svar på tråden Kan man bli gravid av att...
  • Meriall

    Ja du kan bli gravid. Alla spermier kommer inte ut när han kommer eller du suger så det finns kvar inuti penisen. När ni fortsätter ha sex och kan är upphetsad kommer försats ut och därmed spermier. För att de ska sköljas ut bör han varit på toa 2 ggr emellan typ.

  • Anonym (Liten chans)

    Kan kan man säkert men då ska du ju ha ett ägg redo med... Och sen ska en hel del klaffa efter det. Så chansen/risken är nog inte jättestor

  • Anonym (Lisa)

    Tack för era svar!


    Anonym (Liten chans) skrev 2017-06-02 13:08:01 följande:

    Kan kan man säkert men då ska du ju ha ett ägg redo med... Och sen ska en hel del klaffa efter det. Så chansen/risken är nog inte jättestor


    Det här skedde i onsdags och enligt min app, som håller koll på sånt, har jag ägglossning idag. Men jag hoppas att risken är liten och att du har rätt.
  • Söderpappan

    Måste bara fråga, använder ni några andra preventivmedel än avsugning? Om inte, hur länge har ni kört på med den här metoden?

  • Anonym (Lisa)
    Söderpappan skrev 2017-06-02 14:01:01 följande:

    Måste bara fråga, använder ni några andra preventivmedel än avsugning? Om inte, hur länge har ni kört på med den här metoden?


    Haha, avsugningen var inte i syfte att fungera som preventivmedel. Om det ändå vore så väl att det gick!

    Vi skyddar oss inte och har kört på den metoden i typ sex månader.
  • Söderpappan
    Anonym (Lisa) skrev 2017-06-02 14:21:32 följande:

    Haha, avsugningen var inte i syfte att fungera som preventivmedel. Om det ändå vore så väl att det gick!

    Vi skyddar oss inte och har kört på den metoden i typ sex månader.


    Du kan väl uppdatera här när du blivit gravid då bara så man får lite statistik på hur länge det funkar? :)

    Eller försöker du/ni bli gravida kanske (då är det ifs också ett konstigt tillvägagångssätt).
  • Anonym (Frågar)
    Anonym (Lisa) skrev 2017-06-02 14:21:32 följande:
    Haha, avsugningen var inte i syfte att fungera som preventivmedel. Om det ändå vore så väl att det gick!

    Vi skyddar oss inte och har kört på den metoden i typ sex månader.
    Hur menar du riktigt? Han kom inte när ni hade samlag alltså? Vad är er "metod"? Att han slutar eller drar sig ur innan han kommer?  Avsugning är väl i och för sig en bra preventivmetod ifall man låter det ersätta samlag.
  • Anonym (Lisa)
    Söderpappan skrev 2017-06-02 14:33:02 följande:
    Du kan väl uppdatera här när du blivit gravid då bara så man får lite statistik på hur länge det funkar? :)

    Eller försöker du/ni bli gravida kanske (då är det ifs också ett konstigt tillvägagångssätt).
    Det finns redan ganska mycket statistik på avbrutet samlag! Vi har nog bara haft tur som inte blivit gravida än. :)
    Anonym (Frågar) skrev 2017-06-02 14:52:55 följande:
    Hur menar du riktigt? Han kom inte när ni hade samlag alltså? Vad är er "metod"? Att han slutar eller drar sig ur innan han kommer?  Avsugning är väl i och för sig en bra preventivmetod ifall man låter det ersätta samlag.
    Klart han kom, men inte i mig. Vi kör på att han drar sig ur innan.
Svar på tråden Kan man bli gravid av att...