Inlägg från: Lillis68 |Visa alla inlägg
  • Lillis68

    När man inte kan få chefsreferens från ett jobb hur löser man det?

    På min förra arbetsplats fanns mycket stora chefsproblem. Hela personalstyrkan har bytts ut i olika omgångar säkert fem gånger de sista tre åren på grund av att chefen behandlar anställda illa. Chefen sitter dock kvar. Att använda denna person som referens är tyvärr uteslutet inte för att jag inte gjorde ett bra jobb utan för att chefen mer eller mindre alltid ger en dålig referens inte bara till mig utan till alla. Mitt nuvarande jobb fick jag tack vare att jag extrajobbade på detta stället innan jag blev anställd. Jag vill nu gå vidare efter några år där.

    Men  detta är ett knivigt problem att lösa har jag märkt, har kommit långt i flera rekryteringar men eftersom jag inte kan lämna en chefsreferens därifrån så har det fallit på det. Har gärna lämna min nuvarande chef har jag meddelat och också förklarat varför jag inte har en chefsreferens från mitt förra jobb. Har också lämnat flera chefsreferenser från tidigare jobb men fått till svar att det inte är relevant.  Men detta verkar vara jätteviktigt för de flesta rekryterare har jag märkt tyvärr att jag har en chefsreferens från mitt förra jobb. Har också erbjudit att lämna flera kollegor från mitt förra jobb som referens men det anser de tyvärr inte duger.  Nån som varit i en liknande sits? Ordnade det sig till slut för er?

Svar på tråden När man inte kan få chefsreferens från ett jobb hur löser man det?