• Liinaahoo

    Ont i klitoris efter förlossningen?

    Jag födde mitt första barn för ca 1 månad sedan, sprack ytterst lite så fick några stygn. Nu har allt läkt, stygnen har lossnat och avslaget har också upphört. Men min klitoris...! Det känns som att den är längre in i kroppen än vad den brukar och är öm, ibland gör det jätteont när jag går eller sitter på någon konstigt sätt.

    Någon här som haft samma eller vet vad det kan bero på??

  • Svar på tråden Ont i klitoris efter förlossningen?
  • Anonym (Jupp)

    Hej!

    Jag fick sådär efter min första förlossning. Kände av min klitoris konstant. Gjorde verkligen ont att gå. Svårt att förklara hur det kändes då det är 9 år sedan men ont gjorde det.

    Jag åkte till gyn och gjorde ett ultraljud. Hade fått en vätskeblåsa på 3*4 cm precis innanför klitoris som tryckte på alla nerver. De visste inte vad det berodde på men det hade uppkommit pga förlossningen.

    Hur var din förlossning?

    Min var långdragen med för korta krystvärkar så höll på bra länge.

    Det försvann av sig själv efter 4-5 månader.

    Hoppas det blir bra snart!

  • Gumman678

    Det är fullt normalt..under förlossning töjs ju allt ut och stramar till det yttersta och det kan kännas ett bra tag efter.. underlivet har ju fått sej en smocka???? behöver inte oroa dej.. massera lite lätt med mjuk duschstråle, påskyndar inget men spänner inte så mycket när man kissar..

Svar på tråden Ont i klitoris efter förlossningen?