• Nappar12

    gravid och utkastad

    Igår hade jag ett stort bråk med sambon. Han vägrade låta mig gå till jobbet och låste in mig i lägenheten så jag inte kunde komma ut. Det var min första arbetsdag på ett nytt jobb. Han ville inte att jag skulle gå till jobbet då han själv är arbetslös för tillfället och skyller på att det är mitt fel. Han sjukskrev sig för några månader sedan då han påstod sig vara utbränd pågrund av mig.. han kastade ut min väska och kläder i trapphuset och bad mig åka hem till min hemstad som är 3 timmar bort med tåg. Han sa att hans mamma hade sagt vi behöver paus från varandra i minst 2 veckor pågrund av alla våra bråk o tjafs... detta är inte första gången det händer utan FLERA gånger under vårt förhållande har jag fått pendla fram o tillbaka från min hemstad då han behövt ha "paus" och tid för sig själv. Under 1 år har jag minst 10 ggr fått packa upp o ner kläder som han kastat ut när han varit arg o sedan ångrat sig,.

    Idag fick jag reda på att jag är gravid! problemet är att jag har INGEN tillit kvar efter att han kastat ut mig o mina saker i trapphuset där jag fick stå barfota i flera timmar innan han öppnade dörren igen och jag är rädd att det kommer hända igen. Det är som sagt inte första gången och defintivt inte sista. Jag vill inte utsätta mig för flera psykiska påfrestningar och riskera bli av med ännu ett jobb som gravid! Så min första tanke är att jag ska bo kvar i min hemstad där jag har familj och vänner istället under hela graviditeten och sedan får han helt enkelt flytta till min hemstad.
    Jag kan inte riskera att bli utkastad igen som gravid ! eller ännu värre med ett litet spädbarn i famnen.. vågar verkligen inte ta den risken om vi ska leva ihop i hans lägenhet igen o han kommer få sina utbrott.. är bara givetvis ledsen över att behöva gå igenom allt ensam bara. Är det några fler som gått igenom en sådan här svår situation? :(

  • Svar på tråden gravid och utkastad
  • Anonym (Nell)

    Detta är inte en man som du kommer vilja ha ett barn tillsammans med som binder er samman under minst 18 år (oavsett om ni bor tillsammans eller inte)!!

  • AnnaSthlm

    Wow. Hur kommer det sig att du låtit honom behandla dig på detta sätt så länge? Är det vad du tycker att du är värd?

    Om du inte kastar honom ur ditt liv och tar tag i din självkänsla nu har du åratal av psykisk ohälsa framför dig.

    I ditt ställe hade jag gjort abort och sett till att radera den här patetiska människans namn och nummer.

  • Anonym (Fy...)

    Du väljer nu att ge ditt framtida barn en sådan pappa. Ditt barn kommer aldrig slippa honom. Ditt barns säkerhet, hälsa och välmående kommer ligga i hans händer halva barnets uppväxt.

    DU kommer få leva med att du gav ditt barn den pappan. Du kommer se andra barn som växer upp i trygga kärnfmiljer med bra pappor och veta att du valde bort det. Ditt barn kommer se andra med bra pappor och känna en stor sorg. Du kan flytta när han är dum. Ditt barn kommer alltid vara fast med honom.som sin pappa.

    Har du verkligen samvete att göra så mot ditt framtida barn?

  • Anonym (Drastiskt lösning)

    Vill du verkligen behålla så flytta, säg inget om barnet och uppge fader okänd.

  • Pentra

    TS, din sk. sambo är ansolut INTE någon som du skall skaffa barn och bilda familj med. Du har blivit oplanerat gravid tillsammans med en kille som verkar ha allvarliga fel på både psyke och förstånd, och som inte har alla hästar i stallet. För allas bästa så bör du omedelbart göra abort och INTE nämna något för din sk. sambo om saken. ... Ni skall dessutom genast bryta upp och aldrig någonsin träffas igen, annars så är det bara helvete och misär som väntar, samt att han kommer att undergräva och utarma din person tills du endast kommer att bestå av ett färglöst och tomt skal. ... Jag vet vad jag talar om. ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Anonym (Förstår)
    Nappar12 skrev 2017-06-07 08:45:44 följande:

    Igår hade jag ett stort bråk med sambon. Han vägrade låta mig gå till jobbet och låste in mig i lägenheten så jag inte kunde komma ut. Det var min första arbetsdag på ett nytt jobb. Han ville inte att jag skulle gå till jobbet då han själv är arbetslös för tillfället och skyller på att det är mitt fel. Han sjukskrev sig för några månader sedan då han påstod sig vara utbränd pågrund av mig.. han kastade ut min väska och kläder i trapphuset och bad mig åka hem till min hemstad som är 3 timmar bort med tåg. Han sa att hans mamma hade sagt vi behöver paus från varandra i minst 2 veckor pågrund av alla våra bråk o tjafs... detta är inte första gången det händer utan FLERA gånger under vårt förhållande har jag fått pendla fram o tillbaka från min hemstad då han behövt ha "paus" och tid för sig själv. Under 1 år har jag minst 10 ggr fått packa upp o ner kläder som han kastat ut när han varit arg o sedan ångrat sig,.

    Idag fick jag reda på att jag är gravid! problemet är att jag har INGEN tillit kvar efter att han kastat ut mig o mina saker i trapphuset där jag fick stå barfota i flera timmar innan han öppnade dörren igen och jag är rädd att det kommer hända igen. Det är som sagt inte första gången och defintivt inte sista. Jag vill inte utsätta mig för flera psykiska påfrestningar och riskera bli av med ännu ett jobb som gravid! Så min första tanke är att jag ska bo kvar i min hemstad där jag har familj och vänner istället under hela graviditeten och sedan får han helt enkelt flytta till min hemstad.

    Jag kan inte riskera att bli utkastad igen som gravid ! eller ännu värre med ett litet spädbarn i famnen.. vågar verkligen inte ta den risken om vi ska leva ihop i hans lägenhet igen o han kommer få sina utbrott.. är bara givetvis ledsen över att behöva gå igenom allt ensam bara. Är det några fler som gått igenom en sådan här svår situation? :(


    Du är inte ensam! Jag förstår precis hur man kan hamna i en sådan situation men lovar att man kan ta sig ut från eländet. Men det kommer vara sjukt svårt och du kan inte klara det själv. Jag lever idag med en snäll och lugn man och vi är gravida. Levde tidigare i en liknande relation som dig men lyckades ta mig ut levande. Ring till kvinnofridslinjen. De kan ge dig tips om hur du kan ta dig vidare. 020-50 50 50

    Ring idag!! För din skull. Ps. Lovar att det inte är ditt fel, det är han som gör fel.

    Styrka till dig.
  • Anonym (Helen)

    Då ger jag ett helt annat råd. Du tänker helt rätt ts. Flytta till din hemstad där du har din familj. Flytta aldrig ihop med denna opålitliga man.

    Behåll barnet. Barnet är en del av dig också. Vem vet kanske pappan vill ha med barnet att göra och blir en bra pappa ändå. Han var en skitstövel mot dig men han kan ändå bli en bra pappa. Du vet ju inget om din och ditt barns framtid. Det kan ju även vara så att han inte vill vara i barnets liv alls.

    Varför ska man göra abort till en problem lösare för att man inte vill ha med pappan att göra?

    Ha inte så bråttom med abort för att du är rädd är mitt råd. Det är nio månader till barnet kommer. Saker och ting hinner hända.

  • Anonym (Fy...)
    Anonym (Helen) skrev 2017-06-07 10:01:03 följande:

    Då ger jag ett helt annat råd. Du tänker helt rätt ts. Flytta till din hemstad där du har din familj. Flytta aldrig ihop med denna opålitliga man.

    Behåll barnet. Barnet är en del av dig också. Vem vet kanske pappan vill ha med barnet att göra och blir en bra pappa ändå. Han var en skitstövel mot dig men han kan ändå bli en bra pappa. Du vet ju inget om din och ditt barns framtid. Det kan ju även vara så att han inte vill vara i barnets liv alls.

    Varför ska man göra abort till en problem lösare för att man inte vill ha med pappan att göra?

    Ha inte så bråttom med abort för att du är rädd är mitt råd. Det är nio månader till barnet kommer. Saker och ting hinner hända.


    Ts har startat flera trådar tidigare om hur aggressiv och våldsam han är. Han har betett sug så här större delen avv deras förhållande. Vad skulle förändras på nio månader som aldrig hänt hittills?

    Du skriver "flytta aldrig ihop med denna opålitliga man" Samtidigt råder du henne att få barn med denna man! Binda honom till sig i minst 19 år och troligtvis behöva lämna sitt barn till honom vv utan kontroll eller insyn i vad som händer i hans hem. Han är enligt dig för opålitlig för ts att bo ihop med men ett oskyldigt och försvarslöst barn ska behöva göra det?!
Svar på tråden gravid och utkastad