• Nem

    Nagelförlängning 11-åring

    Skulle ni tycka det var lämpligt att låta en 11-åring göra en nagelförlängning på salong. Ja eller nej?

    Motivera gärna.

    Och finns det egentligen åldersgräns?

  • Svar på tråden Nagelförlängning 11-åring
  • Anonym (T)

    Nej det tycker jag inte är ok. Det är för ungt.

  • Bibbidi

    Nej, känns onödigt och ganska osmart. De hade ju gått sönder snabbt, snacka om att kasta pengar i sjön (i lekar exc). Sen även om hon skulle sagt att hon skulle vara "försiktig" så hade jag inte velat att hon skulle gått runt som 11åring och oroat sig över sina naglar! "Nej jag kan inte göra det för då går naglarna sönder....". En 11åring ska kunna göra saker utan att behöva oroa sig för sånt. Och sen tänk på alla idrottslektioner i skolan! 

  • Nem
    Nem skrev 2017-06-08 23:55:17 följande:

    Meebo

    Finns det inga lagar för utövarna som rör åldern på kunderna?


    Mrnade såklart isvattenis
  • Isvattenis
    Nem skrev 2017-06-08 23:55:17 följande:

    Meebo

    Finns det inga lagar för utövarna som rör åldern på kunderna?


    Vet inte om de finns just någon lag.
    Vi har 16 år på konstmaterial och fransförlängning. Och 8 år på hål i öronen.
    För oss har det varit en mer professionell ställning till vad vår salong ska ha för rykte.
    Vi får bara positiv kritik från Kunderna och mammorna till dom ungar tjejerna säger
    -va skönt att ni har åldersgräns så slipper jag ta den disskutionen.
  • Anonym (Bygger naglar)

    Själv bygger jag naglar och har alltid haft den oskrivna regeln aldrig till någon under 15. Däremot har det alltid vart omtyckt att få naglarna dekorerade med glitter, stenar, mallar ja allt möjligt så det kan vara ett alternativ för din dotter till hon har åldern inne för att kunna utrycka sig på sitt vis med konstgjorda naglar.

  • Anonym (umgås)

    Skulle instinktivt tänka att ni kunde ha egen salong hemma och pyssla med naglarna. Inte förlängning men läs på/youtuba och se hur man kan fixa naglarna hemma istället. Putsa fila och måla i mild färg, kanske prova lite mönster eller annat kul. Kan ju vara roligt att umgås en stund ihop med en dotter i den åldern som annars kanske bara har kompisar och annat i huvudet. Inte många år kvar innan mamma inte alls är kul att umgås med.

Svar på tråden Nagelförlängning 11-åring