• Sanna8301

    deprimerad och olycklig? Är det normalt?

    Jag har sedan en tid tillbaka känt hur ledsen jag börjar bli. Genuint ledsen. Gråter och känner mig tom inombords.

    Det känns som att jag lever i en bubbla som jag inte hör hemma i.

    Mitt hus känns inte som mitt.

    Allt jag gör med min sambo, känns som att jag gör för sista gången.

    Det känns som att allting håller på att ta slut och jag gästspelae i mitt eget liv.

    ÄR DET GRAVIDHORMONERNA som driver.mig till vansinne eller råker min personliga krasch bara sammanfalla att jag är gravid i V.33?

    Har ni haft nån riktig svacka?

    /Sanna

  • Svar på tråden deprimerad och olycklig? Är det normalt?
  • Anonym (N)

    Ta kontakt med din läkare och prata med dom, helt klart din graviditet som spökar och har sig. Kram!

  • Anonym (Känner igen mig!!!)

    Hej

    Är gravid i vecka 33 och har sedan vecka 10 känt mig nere, är ledsen och besviken på allt. Önskade starkt att bli gravid men när de väl hände så blev det tvärtom än vad jag hade tänkt. Jag hoppades på att det skulle bli bättre med tiden men jag har perioder då jag bara vill sova bort tiden. Saknar min man och mitt gamla jag.

    Vet inte hur det blir efter förlossningen men jag hoppas verkligen jag får tillbaka mitt liv och kan glädjas igen. Många säger att det är hormoner men jag vet inte riktigt vad som pågår. Vad jag vill säga är att du inte är ensam om hur du känner.

  • Skinnybitch86
    Sanna8301 skrev 2017-06-09 23:13:53 följande:

    Jag har sedan en tid tillbaka känt hur ledsen jag börjar bli. Genuint ledsen. Gråter och känner mig tom inombords.

    Det känns som att jag lever i en bubbla som jag inte hör hemma i.

    Mitt hus känns inte som mitt.

    Allt jag gör med min sambo, känns som att jag gör för sista gången.

    Det känns som att allting håller på att ta slut och jag gästspelae i mitt eget liv.

    ÄR DET GRAVIDHORMONERNA som driver.mig till vansinne eller råker min personliga krasch bara sammanfalla att jag är gravid i V.33?

    Har ni haft nån riktig svacka?

    /Sanna


    Jag känner igen mig. Är i v 10 och har varit ledsen i stort sett sen jag plussade. Hade typ en eller två bra veckor men så fort illamåendet och tröttheten slog till var det som att jag bara gav upp. På allt. Jag har tänkt hemska tankar och bara velat dra täcket över huvudet och försvinna. Om jag inte hade mina katter hade jag nog skitit i allt och gjort abort för länge sen. Men de ger mig energi och hopp om livet så jag tuffar på och hoppas detta släpper snart.
    Googlade på symtomen och snubblade in på graviditetsdepression. Tydligen inte alls ovanligt eller konstigt! 
    Men inte så vanligt att det är något man pratar om. Man får nog vara lite på om man ska få hjälp för det. Nu har jag kommit igenom de värsta veckorna tror jag för nu har illamåendet och tröttheten gett med sig. Jag HATAR att vara trött, så det har verkligen gjort livet surt för mig. 

    Hoppas du känner dig bättre snart! :)
Svar på tråden deprimerad och olycklig? Är det normalt?