• nattarbetare 21

    nattarbetare

    Nattarbetare!


    Vi fastställde faderskap, men vårdnaden har jag. Vi lever inte i hop, bor inte i hop.


    men det är barnets pappa och barnet behöver oss båda! barnet kom 7 veckor tidigt. Vi låg på neonatalavdelningen i 4 veckor. pappan han då inte hem i från utlandet och faderskap fastsälldes långt efteråt. pappan kände sig inte redo för gemensamvårdnad.


    Vi kom överens om att han skulle få en mjuk start, fadern passar Barnet när jag jobbar natt! 21-07 hemma hos mig på en luftmadrass. barnet sover oftast 20:00 ? 04:00 då ger man bara välling och barnet somnar om när det är friskt.


    Fadern har aldrig barnet hemma hos sig, utan alla umgängen är i mitt hem.


    Faderns ända krav är att han måste känna sig bekväm med faderskapet för att kunna skapa en relation till barnet. han kan inte och vägrar ta ansvar när barnet är sjuk! För han känner sig inte trygg eller kapabel. Dom har inte hunnit skapa en relation.


    Jag jobbar natt och har ensamvårdnad av barnet. fk nekar min tillfällig vård av barn och hänvisar till 13 kap paragraf 16 socialförsäkringsbalken.


    vem bestämmer vilken av föräldrarna som vabar? Ingen jag känner behöver ta vab för den andre föräldern om dom skilt sig och har gemensam vårdnad, varför skall jag som har ensamvårdnad få straffet för att jag tar ansvar på arbetsplatsen och för vår son


    Jag har väl rätt att vårda mitt barn? om pappan inte dyker upp skall jag då ta med barnet till jobbet? ett sjukt prematurbarn? som är 14 månader men 12 månader enligt prematur organisationen


    Hade det varit dagis hade jag inte heller kunnat lämna barnet sjukt eller om pedagogerna inte kände sig trygga i situationen

  • Svar på tråden nattarbetare
  • a no nym

    Så konstigt. Om du jobbar och barnet blir sjukt så du inte kan lämna till barnvakt/dagis så måste du kunna vabba? Eller tar nån av er ut föräldrapenning för samma tid?

Svar på tråden nattarbetare