• Aniiee

    E3 2017 (TV-spelsevent)

    Here we go again! För fjärde året i rad tänker jag "direktrapportera" E3 till Familjeliv. Förra året lästes tråden 25000+ gånger. 20000 var förmodligen av mig, eftersom jag uppdaterade tråden stup i kvarten=P Låt se om vi kan få det till 30000 i år.

    Hur som helst, för alla som inte ha så där jättepejl på E3 så står det för Electronic Entertainment Expo, och TV-spelsbranchens stooooooooora "fest" och mediavisningar, späckad med demostationer, samtals- och frågepaneler, och så, klart livestreamade presskonferenser. Och eftersom jag inte är inbjuden till Los Angeles i år heller, så får jag titta på och prata om dessa sista. Massor av nyheter, trailer och hype, hype hype.

    Presskonferenserna är mer utspridda i år än vanligt. i alla fall de jag är intresserad av. Jag skippar glatt PC Gaming show. Inte för att jag dissar PC-spel, utan för att de mest har pratat tech andra år, och det vill jag inte ha E3 till. Jag vill ha SPEL och HYPE på E3, NVidia GTX 1080Ti kollar jag gärna in på någon tech show, men inte på E3.

    I alla fall, här är schemat:
    EA: Kl 21 idag, 10/6
    Microsoft: 11/6 kl 23
    Bethesda: 12/6 kl 06
    Ubisoft: 12/6 kl 22
    Sony: 13/6 kl 03
    Nintendo spotlight: 13/6 kl 19

    Yay..... I'm fucked.

    Önskningar och gissningar...

    EA kommer visa massa sport för... "It's in the game..." Sims 5? Inte så troligt, men OM det dyker upp kan det i alla fall inte vara sämre än Sims 4. (Är det bara jag som önskar mig ett superavancerat sim-spel?) Annars önskar jag mig mest Dragon Age 4 av EA, och BioWare's nya IP, och kanske något litet gulligt, lagom hjärndött spel på samma nivå som gamla plattformare typ Rayman mm. Star Wars Battlefront 2 lär dyka upp.

    Microsoft kommer säkert också ha SWBattlefront 2. Sea of Thieves, kanske? Project Scorpio, så klart. Eller "Xbox One Pro", om vi ska vara ärliga. Har inte så mycket att säga om Microsoft..... Det var rätt länge sen jag var impad av dem,.Något litet indie-spel kanske?

    Bethesta kommer visa Elder Scrolls, fallout, elder scrolls, fallout och elder scrolls. Och kanske lite Fallout. För det är typ det enda de har. Kanske lite Doom, Evil Within och Wolfenstein.

    Ubisoft. Där hoppas jag på något litet. Ungefär som Child of Light. Det skulle vara kul. Annars blir det säkert läckta Assassin's Creed (den filmen var...... precis lika dålig som de flesta andra gameIP-filmer.....), Just Dance. Oh, och South Park. Nytt Far Cry? Eh... dunno.....

    Sony: Har jag sagt någon gång att jag älskar Sony? Jag älskar sony. Så har massor av önskningar här, och gissningar. Först, de knycker så klart Square Enix grejer, eftersom SE (hehe, SE är både Square Enix och Sony Entertainment.... fuck =P) inte har någon egen presskonferens. De HAR en livepanel dock, som streams på deras youtubekanaler. Så, Sqeenix, Final Fantasy, så klart. Final Fantasy fyller 30 i år. Fantas.....tiskt. Gammal jag känner mig nu... Så mer FFVIIRe(master), pleeze. Episode Prompto, kanske, och förhoppningsvis Episode Ignis (FFXV dlc). Kingdom Hearts 3 hoppas jag på också. Dissidia NT. Annars kommer Sony sakert visa upp något Marvel-relaterat (spider.man? secret marvel project? är de samma sak? who knows......), Gods of War, lite indie. GÄrna något i stil med Little Big Planet eller så. Days gone, kanske? Är lite less på zombies. The Last of us 2, så klart. Något nytt från Naughty Dogs? Nja, de verkar upptagna nog ändå.. Death Stranding? Kojima's just weird....

    Nintendo kommer prata switch, garanterat. Och Mario Odyssey. Har inte så mycket att säga om Nintendo heller, nuförtiden. De har tappat rejält.

    Så, there it is. Vi får se hur det går, och hur det blir, och hur fn jag ska lyckas hålla mig vaken och sova och äta i allt det här. Det ska nog gå.

    Jag tänkte skriva något mer här, men kommer inte på vad. Btw, ursäkta alla skrivfel, vilka de än kan tänkas vara, jag har inte gått och lagt mig än =P

    Lite lätt underhållning tills ikväll.... (THIS is why I love video games.)












    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Svar på tråden E3 2017 (TV-spelsevent)
  • Aniiee
    Carambolan skrev 2017-06-10 06:31:16 följande:

    Woho! Hade helt missat att det var dags.


    Det är dags =P

    Kul att du tittar in i år igen =)
    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Aniiee

    dags att käka innan E3. En gigantisk pizza, någon liter apelsinjuice, pb&j, några kexchoklad.....

    Eller, nåt =P


    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Aniiee

    Oooooch precis när jag tänkte gå ut med undarna innan EAs presskonferens så smäller åskan. Yay... nu är det ju lögn att gå ut.


    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Aniiee

    40 minuter kvar till EA drar igång....


    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Aniiee

    hoppas fl inte får spader för att jag har två fönster med exakt samma tråd uppe....


    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Aniiee

    EA startar punkligt och bra med ett hype-montage =)


    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
Svar på tråden E3 2017 (TV-spelsevent)