• Anonym (JoJo)

    Han tog med sig sin son på vår dejt

    Har dejtat en härlig kille i en månad, vi verkar ha mycket gemensamt och har trevligt ihop, även fast det tydligt finns en ömsesidig attraktion har vi tagit det väldigt lugnt med den fysiska biten och inte haft sex.
    Vi är båda föräldrar sedan tidigare och har pratat lite om våra barns andra förälder och tidigare relationer men inte riktigt pratat om vår egen, förutom att vi trivs ihop och jag har känt mig väldigt bekväm med att det känns som att vi tar det som det kommer, avslappnat och han är en riktig gentleman, uppvaktande och romantisk, han har från början varit initiativtagaren till det mesta.
    Den senaste veckan har vår relation utvecklats lite på ett positivt sätt, och vi har kommit varandra närmre och attraktionen likaså.
    Men senaste dejten blev lite överraskande, han föreslog en kaffe nära min arbetsplats och jag tackade ja, men när jag kliver in på caféet sitter hans son på tre år bredvid. Jag blev förvånad men tog det lugnt, beställde en kaffe och vi småpratade lite.
    Efteråt funderade jag lite på det där, eftersom det för mig är något väldigt stort att introducera sina barn i relationen - jag själv kommer inte göra det förrän jag känner mig ganska säker på att det är vi. Från hans sida kändes det väldigt medvetet att han ville presentera oss, jag kan inte låta bli att tänka att han kanske borde ha nämnt det för mig först?

  • Svar på tråden Han tog med sig sin son på vår dejt
  • Anonym (mmm)

    Han borde givetvis sagt det till dig innan. Sen tänker jag att det kanske var ett "test", se om du skulle reagera positivt eller negativt/stressat på att barnet var med. Sen kanske han ville se om barnet verkade positivt till dig.

  • Anonym (Ll)

    Att ta med sitt barn på en fika kanske inte jag skulle kalla för "introducera" direkt... Barnen träffar ju föräldrars nya vänner utan nån "spärrtid" så att träffa en ny partner på ett neutralt sätt är ju helt oskyldigt.

  • Anonym (mmm)
    Anonym (Ll) skrev 2017-06-10 21:51:57 följande:

    Att ta med sitt barn på en fika kanske inte jag skulle kalla för "introducera" direkt... Barnen träffar ju föräldrars nya vänner utan nån "spärrtid" så att träffa en ny partner på ett neutralt sätt är ju helt oskyldigt.


    Skulle inte kalla det oskyldigt, det är ju de facto inte bara en kompis utan någon som man börjat dejta. 
  • Carambolan
    Anonym (mmm) skrev 2017-06-10 21:55:49 följande:

    Skulle inte kalla det oskyldigt, det är ju de facto inte bara en kompis utan någon som man börjat dejta. 


    Men det vet ju inte barnet om man inte hånglar upp dejten sådär mitt ute på stan. Jag har ofta haft med mig ett barn eller två när jag fikat med en kompis eller kollega som de aldrig träffat.
  • Anonym (Barnet vet ju inte)

    Du hade lika gärna kunnat vara en vän..

    Va jobbigt det måste vara att analysera allt :O

  • Anonym (Kim)

    Att träffas på allmän plats och ta en fika är inte att introducera barnet i relationen.

    Barn träffar konstant nya och okända människor och det är inget de skadas av och det är fullt naturligt.

    Tror att folk inte har klart för sig vad det betyder att introducera barn för ens nya partner. 

  • Anonym (JoJo)

    Jag analyserar inte alls, mer vad tanken kan ha varit bakom eftersom det var så medvetet. Jag visste ju att han skulle hämta sin son tidigt den dagen så jag frågade till och med om han skulle hinna ta en fika innan pojken skulle hämtas, den frågan undvek han ju.

  • Anonym (JoJo)
    Carambolan skrev 2017-06-10 22:49:25 följande:

    Men det vet ju inte barnet om man inte hånglar upp dejten sådär mitt ute på stan. Jag har ofta haft med mig ett barn eller två när jag fikat med en kompis eller kollega som de aldrig träffat.


    Jag håller helt med dig, jag har killkompisar jag träffar med barnen utan noll ifrågasättning såklart, men barn förstår ju mycket mer än man tror. Framför allt mitt äldsta barn kommer se direkt att det finns nåt annat än riktig vänskap, och tyckte mer att grejen att "dölja" det var lite... Oväntat. Jag hade ju kommit och hälsat på en kaffe oavsett så varför inte bara säga det före. Hade en tjej gjort likadant hade hon förmodligen uppfattats manipulerande ???? tänker jag.
  • John22

    Orka överanalysera. Ungen var med när ni träffades, och? Har du inte värre saker att grubbla över så kan du skatta dig lycklig.

  • BellaBellaBella

    Att det är en stor sak att introducera barnen till någon man kanske är lite mer seriöst intresserad av beror nog på att man själv gör det till en stor sak.

    Jag har både fika-dejtat och haft med mig barn eller haft dejter hemma när ungarna är hemma. Aldrig märkt att barnen skulle blivit obekväma av det, nån enstaka dejt kan däremot varit lite besviken en stund.

  • Anonym (JoJo)

    Bra att höra era infallsvinklar.

    Det var väl kanske just att jag ställde frågan till honom, som han undvek, som jag började fundera över... Varför undvika liksom.

    Men då vet jag nu att jag tydligen är ganska unik med att tycka att det är naturligt att man berättar att man har med sitt barn på en dejt, för bådas skull :)

  • Canadasvensk
    Anonym (JoJo) skrev 2017-06-12 17:46:44 följande:

    Bra att höra era infallsvinklar.

    Det var väl kanske just att jag ställde frågan till honom, som han undvek, som jag började fundera över... Varför undvika liksom.

    Men då vet jag nu att jag tydligen är ganska unik med att tycka att det är naturligt att man berättar att man har med sitt barn på en dejt, för bådas skull :)


    Fråga honom varför han inte berättade det innan och/eller varför han undvek frågan. Kanske finns en helt naturlig orsak.
  • AnnaSthlm

    Oavsett killens avsikt borde han ha förstått att det kan uppfattas som ett stort steg att få träffa barnet, och DESSUTOM utan förvarning. Det är faktiskt ganska gränslöst mot ts.

  • Anonym (Dattte)
    Anonym (JoJo) skrev 2017-06-12 17:46:44 följande:

    Bra att höra era infallsvinklar.

    Det var väl kanske just att jag ställde frågan till honom, som han undvek, som jag började fundera över... Varför undvika liksom.

    Men då vet jag nu att jag tydligen är ganska unik med att tycka att det är naturligt att man berättar att man har med sitt barn på en dejt, för bådas skull :)


    Fast dejt? Det var en kaffe... jag skulle inte kalla det dejt. Håller med att man informerar och talar om att man vill introducera sitt barn etc men tycker också att en kaffe inte direkt signalerar något mega romantiskt till barnet och du kan likväl vara en kompis/kollega.

    Han kanske ville se hur reaktionen skulle bli mellan er båda. Dig och barnet.

    Och ang varför han undvek... fråga honom?? Säg typ, jag tyckte det var trevligt med kaffen och att träffa din son men varför undvek du frågan hag ställde?
  • Anonym (Riks)

    Jag hade känt mig lurad. Man smiter iväg för en kaffe... och kanske lite hångel... med sin lover. Så dyker det upp en treåring som man är måttligt intresserad av och omöjliggör alla romantiska inslag. Jag hade blivit sur. Jag gillar barn, men inte överallt och hela tiden.

Svar på tråden Han tog med sig sin son på vår dejt