• hanna94

    Högra sidan domnar bort!?

    De kanske 2-3 senaste veckorna har antingen min fot eller hand på endast höger sida domnt bort trots att jag suttit vanligt och inte haft någon konstig vinkel. Det är inte så att de sticker utan jag tappar nara känseln. Vet någon vad de kan bero på? Tycker att de är så konstigt att det bara är på högra sidan.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-12 14:53
    Ingen som vet eller haft nått liknande?

  • Svar på tråden Högra sidan domnar bort!?
  • Mormor2B

    Har du haft ett fästing bett? Gör det kan göra så med kroppen.

  • hanna94
    Mormor2B skrev 2017-06-12 17:54:13 följande:

    Har du haft ett fästing bett? Gör det kan göra så med kroppen.


    Det tror jag inte. De känns inte så troligt med tanke på att jag inte är ute så mycket, speciellt inte i skog eller liknande
  • Mormor2B

    Har du sökt läkarvård? Även om fästingbettet var förra året så kan det ge symtom nu. Ringt 1177.

  • hanna94
    Mormor2B skrev 2017-06-12 21:38:32 följande:

    Har du sökt läkarvård? Även om fästingbettet var förra året så kan det ge symtom nu. Ringt 1177.


    Okej får kanske göra det då. Tack!
  • Duckan

    Jag får liknande i handled och fotled. I mitt fall är jag rätt säker på att det är nerver i kläm i min klena nacke och mina axlar som gör detta. Jag har inte haft nån fästing i alla fall. Domnandet kommer i omgångar för mig. Har haft det några dagar nu igen.

  • hanna94
    Duckan skrev 2017-06-13 09:28:44 följande:

    Jag får liknande i handled och fotled. I mitt fall är jag rätt säker på att det är nerver i kläm i min klena nacke och mina axlar som gör detta. Jag har inte haft nån fästing i alla fall. Domnandet kommer i omgångar för mig. Har haft det några dagar nu igen.


    Är de något man kan göra åt det, typ operationeller nått? Om de nu skulle vara det.
  • Duckan

    Om det är nerver i kläm så behövs ingen operation utan möjligtvis en behandling som löser upp. För mig brukar det ge med sig efter ett tag utan att jag gör något. Det gör inte ont, men det är ju inte helt behagligt heller.

  • hanna94
    Duckan skrev 2017-06-13 11:06:34 följande:

    Om det är nerver i kläm så behövs ingen operation utan möjligtvis en behandling som löser upp. För mig brukar det ge med sig efter ett tag utan att jag gör något. Det gör inte ont, men det är ju inte helt behagligt heller.


    Okej tack!
  • Duckan

    Nu kan vi ju inte veta om det är samma sak för dig som för mig, så håll koll och går det inte över får du gå till en läkare.

Svar på tråden Högra sidan domnar bort!?