• Tihi

    Vilket märke på laptop funkar bäst?

    Jag har alltid haft Toshiba och dom har varit suveräna men jag hittar inga sådana längre så jag måste byta märke.

    Vilket märke rekommenderar du av Dell, Lenovo, HP och allt vad dom nu heter? Jag vill ha en maskin som inte krånglar. Windows är det som gäller, tyvärr 10 antar jag.

    Om jag slipper byta dator på 5 år eller tom längre så ser jag det som en enorm fördel.

  • Svar på tråden Vilket märke på laptop funkar bäst?
  • Monchichier

    Märke har inte så stor betydelse egentligen. Det som spelar roll är hur man använder datorn. Du kan köpa den dyraste datorn som finns på marknaden, den kommer ändå braka ihop efter tre månader om du misshandlar den och inte tar hand om den. Och du kan få den billigaste datorn att hålla i 10 år om du tar hand om den och inte försöker använda den till saker utanför dess kapacitet.

  • Tihi
    Nyfikna72 skrev 2017-06-12 18:59:17 följande:
    Det är samma skit allting men främst beror det väl på vad den får kosta.
    Utan att ha börjat leta än så inbillar jag mig att man får något riktigt bra för runt 7000 kr? Jag vill ha enormt stort minne på datorn då jag sparar mycket som jag inte vill flytta externt förutom i backup-syfte. Men jag kör inga spel eller något sånt utan surfar mest.


  • Aniiee

    du får en helt ok dator för 7000, med typ..... 0 minne..... =P

    Vill du ha mycket minne så får du dra på ett par tusenlappar till. Jag tänker att du vill ha minst 1T. 

    PÅ komplett finns 6 datorer med 1T+ minne som kostar mellan 10 och 13k. Av dem skulla jag välja en ASUS med större skärm (men jag älskar ju att se på film mm, och vill ha stor skräm till det. 

    Datorerna finns säkert billigare än på komplett någon annan stans.


    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Tihi
    Aniiee skrev 2017-06-12 20:50:40 följande:
    du får en helt ok dator för 7000, med typ..... 0 minne..... =P

    Vill du ha mycket minne så får du dra på ett par tusenlappar till. Jag tänker att du vill ha minst 1T. 

    PÅ komplett finns 6 datorer med 1T+ minne som kostar mellan 10 och 13k. Av dem skulla jag välja en ASUS med större skärm (men jag älskar ju att se på film mm, och vill ha stor skräm till det. 

    Datorerna finns säkert billigare än på komplett någon annan stans.
    Okej, då får jag pynta mer då. Guld i mun Jag har typ 30 000 foton och 5000 sånger jag vill ha med mig. Vet inte hur mycket det tar upp på ett ungefär?
  • Aniiee
    Tihi skrev 2017-06-12 21:42:35 följande:
    Okej, då får jag pynta mer då. Guld i mun Jag har typ 30 000 foton och 5000 sånger jag vill ha med mig. Vet inte hur mycket det tar upp på ett ungefär?
    det är ju inte så mycket. inte ens 50 gb. då klarar du dig ju med en lite billigare laptop. Men någonstans mellan 8-10 får du nog lägga ändå.
    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
Svar på tråden Vilket märke på laptop funkar bäst?