• Anonym (Så uppgiven)

    Varför ska jag ha en Galaxy? Övertala mig!

    Börjar med att säga att jag alltid har haft iPhone. Dom har funkat bra överlag, gratis sms mellan iPhones är suveränt och jag gillar säkerheten dom ger gällande virus och bakdörrar. Säkerhetskopiering till dator brukar också fungera smidigt. Men nu har jag stött på patrull och är nästan redo att ge upp Apple.

    Galaxy är ju onekligen en bra telefon men jag har aldrig gillat googles säkerhet och hur dom säljer ut sina kunder. Säkerheten gällande virus och bakdörrar verkar ju skrämmande. Jag skulle nog vara livrädd att få ett virus ärligt talat.

    Eftersom att jag är över 14 år så vill jag ha en dum smartphone och inte nödvändigtvis massa lull-lull. Tänk dig tillbaka fem år i utvecklingen och det skulle räcka bra för mig. Jag vill inte hålla på med att synka allt till moln! Jag vägrar moln!

    Jag vill kunna ta bilder som jag lätt kan lägga över på en dator. Jag vill kunna skicka sms och mejl och läsa nyheter på webben och ringa förstås. Kan jag få med mig musiken från mitt iTunes konto är det en bonus men inget krav.

    När det är dags att byta telefon, och för all del under tiden jag använder den, vill jag kunna göra en smidig säkerhetskopia som sparar allt som finns i telefonen på en dator som iTunes gör och jag vill göra det utan en molntjänst. Jag vill inte vara uppkopplad mot ett moln under några omständigheter! Hur gör man en säkerhetskopia på en Galaxy? Finns den möjligheten?

    Vad för konto och information från mig skulle krävas för att sätta igång och använda en Galaxy? Skulle jag kunna få med mig kontakter, sms och bilder från en iPhone utan att använda någon molntjänst?

    Sist men verkligen inte minst så undrar jag om det är sant att android/Galaxy spionerar på allt du gör i din telefon, säljer/ger bort din information om vad du söker på och gör, läser dina mejl (eller är det bara gmail dom läser) och sms, tar/tittar på dina bilder etc eller stämmer det inte alls? Går det att stänga av sånt om det är så att dom gör det?

    Berätta hur det är att ha en Galaxy. Fördelar och nackdelar och har du haft en iPhone och kan jämföra så är det ju ännu lite bättre förstås.

    (Jag skulle vara intresserad av en S8 om jag ska ha någon alls.)

  • Svar på tråden Varför ska jag ha en Galaxy? Övertala mig!
  • Frontline

    Varför köpa en sådan dyr mobil som S8 för om du inte vill ha en massa lulllull för? Finns ju mängder med mobiler till ett mycket bättre pris som är minst lika bra och eller bättre på visa områden.


    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Anonym (ingetavdet)

    Finns igen annleding alls för vanliga människor idag att köpa iphone eller samsungs enligt mig om man inte tycker märket är snyggt för 8 papp.Kraftiga överpriser när det tom finns bättre mobiler idag för en billigare peng om man kollar specifikationerna blir det väldigt tydligt hur dom har för lite kokurans.

Svar på tråden Varför ska jag ha en Galaxy? Övertala mig!