• GK1
    Äldre 13 Jun 09:55
    11899 visningar
    5 svar
    5
    11899

    Gravid trots bara blinkande smiley på clearblue ägglossningstest?

    Hej alla!! :)

    Första frågan: Jag undrar om det är någon som har blivit gravid trots BARA blinkande smiley på clearblues ägglossningstest? (Alltså att ni aldrig har fått den fasta smileyn=max fertilitet)

    Andra frågan: Ni som har använt/använder clearblues ägglossningstest, vilken tid på dygnet är optimalt att testa? Vilken tid på dygnet testade ni?

  • Svar på tråden Gravid trots bara blinkande smiley på clearblue ägglossningstest?
  • Äldre 13 Jun 09:58
    #1

    Jag testade på morgonen men med stickor på eftermiddagen.
    Har blivit gravid när testet hoppat över den blinkande smileyn så har alltså bara fått fast.
    Jag tror att man ibland kan missa den fasta om man bara har en kort stegring men trots det bli gravid.

  • Äldre 13 Jun 12:57
    #2

    Jag har blivit gravid trots inget utslag på äl-test dvs inte ens blinkande. Jag tror inte så mycket på de testen... om man har äl när man sover så missar man ju att testa då. Man måste testa mer än 1 gång/dag för annars är risken stor att missa...

  • Äldre 21 Oct 14:03
    #3

    Hej har nu testat ägglossningsstickor och har nu blinkande smiley i 5 dagar o har ingen fast smiley. Kan man bli gravid ändå?

  • Äldre 22 Feb 07:12
    #4

    Jag undrar samma sak, om det är möjligt att man har ägglossning och blir gravid trots att smileyn aldrig blivit fast, bara blinkande.

  • Äldre 2 Mar 09:01
    #5

    Den blinkande gubben indikerar östrogenhöjning men om den blir fast beror det på LH stegring. Utan LH stegring kan man inte bli gravid men däremot kan det vara så att man missat LH stegringen ifall man tagit testet på fel tid exempelvis. Har själv samma problem att jag bara fått blinkande gubbe i 4 dagar trots att när jag innan köpt vanliga äl tester alltid fått LH stegring (glad gubbe) runt dag 13. Är nu på dag 16 och fortfarande blinkande gubbe...

Svar på tråden Gravid trots bara blinkande smiley på clearblue ägglossningstest?