• Malinmana

    Hur många dagar med hög fertilitet fick du innan maximal?

    Finns säkert fler såna här trådar. Vill ha så många svar sim möjligt tack :) Jag är inne på femte dagen med hög ich bara två stickor kvar.

  • Svar på tråden Hur många dagar med hög fertilitet fick du innan maximal?
  • Malinmana

    Jag har använt ÄL test en gång förut, i mars detta året. Då använde jag RFSU och det blev aldrig positivt, fick bara en stegring och jag blev gravid men fick mf. Började med att testa en gång per dag men de sista dagarna testade jag då på fm och kväll. Men nu med digitalt om jag missat ÄL så borde det visa låg fertilitet istället för hög va?

  • hulda83

    Du använder CB med dubbel hormonindiktator gissar jag? Jag har haft allt mellan 0 dagar och 6 dagar med hög fertilitet. Olika varje cykel. Om du inte har fått maximal fertilitet efter 9 dagar av hög fertilitet är dock rådet att du ska sluta testa (enligt CB själva). Lycka till!

  • Jooosen

    Testade detta förra månaden. Blinkande 4 dagar innan fast. Är inne på testmånad nr 2 nu. Rund cirkel då jag samma tid förra månaden började få blinkande så antar att det är väldigt olika

  • Malinmana
    Hallonfrossa skrev 2017-06-15 11:04:29 följande:

    Fick aldrog Maximal, blev gravid ändå.


    Intressant!

    Fler svar! :)
  • Elisabetmaria

    Har en 28 dagens cykel o började testa på dag 8 , fick blinkade gubbe dag 9 o har fortfarande bara fått blinkade hittills (är på dag 13 nu ) har provat två gånger per dag både igår och idag men är fortfarande blinkande :/ börjar tappa hoppet om o få en fast . Hur vanligt är de o ha ägglossning typ dag 15-16 när man har en 28 dagars cykel ?

  • Jooosen
    Elisabetmaria skrev 2017-06-15 18:08:50 följande:

    Har en 28 dagens cykel o började testa på dag 8 , fick blinkade gubbe dag 9 o har fortfarande bara fått blinkade hittills (är på dag 13 nu ) har provat två gånger per dag både igår och idag men är fortfarande blinkande :/ börjar tappa hoppet om o få en fast . Hur vanligt är de o ha ägglossning typ dag 15-16 när man har en 28 dagars cykel ?


    Jag har ägglossning typ dag 16-17 och har totalt 28 dagar!!
  • Malinmana
    Elisabetmaria skrev 2017-06-15 18:08:50 följande:

    Har en 28 dagens cykel o började testa på dag 8 , fick blinkade gubbe dag 9 o har fortfarande bara fått blinkade hittills (är på dag 13 nu ) har provat två gånger per dag både igår och idag men är fortfarande blinkande :/ börjar tappa hoppet om o få en fast . Hur vanligt är de o ha ägglossning typ dag 15-16 när man har en 28 dagars cykel ?


    10-16 innan mensen ska ju va helt normalt, så får du Äl på dag 15-16 så är ju det 11-12 dagar innan mens :)

    För min del är det lite klurigt just nu för jag fick mf 15/2, mensen kom efter 30 dgr o därefter gravid igen. Fick ännu ett mf och även denna gången gick det 30 dgr till mens. Annars har jag i stort sett alltid 26-27 dagar. Själv är jag idag på dag 14 :(
  • Elisabetmaria

    Okej ska fortsätta i ett per dagar till då , fick blinkade imorse igen :/ men ska ta ett på eftermiddagen/kvällen med för säkerhetens skull . Blir lite smått stressad av de här med ägglosningtest .. är orolig över att inte ha nån ägglosning alls :(

    Usch vad tråkigt med MF :( men kan de inte ta ett tag efter MF innan mensen blir som den ska ? Håller tummarna för att du får en + snart som går hela vägen !

  • Malinmana

    Hej!

    Idag är min gubbe fast. Det var rund ring i två dagar, blinkande i fem dagar och idag fast :) Vi började ligga redan på första blinkande dagen och fortsätter nu till sön kväll :) Jo visst kan det ändras/strula lite efter mf. Men jag tror min cykel är något så när iaf. Lycka till du också:)

  • hejpadig88

    Vill gärna väcka liv i tråden :) 

    Finns det någon som använder eller har använt clearblue ÄL-tester?? Jag är inne på dag 4 med blinkande gubbe...

    Hur många dagar hade du med hög fertilitet innan du fick max? 

  • Saanddy90

    Hej jag har precis börjat använda clearblues fertilitetsmonitor

    Är inne på dag 7 var av 6 dagar med hög.. så antingen kommer de upp

    Max dom närmsta dagarna eller så har jag ingen ägglossning denna månaden tror jag..

    Jag hoppas iaf på max ! Jag & min sambo har försökt skaffa barn i 1,5 år nu !

  • NiMi12

    Jag använder cb
    Har bara gjort det i två månader, påbörjar tredje månaden nästa vecka.

    Första månaden fast gubbe dag 8, första dagen jag testade. 
    Cykel på 28 dagar

    Blev gravid men fick missfall.

    Efter missfallet började jag testa på dag 8 igen, fick rund cd 8-12 och sen blinkande gubbe 13-17, fast gubbe cd 18.

    Mensen kom dag 33 (aldrig haft så lång cykel, men missfallet påverkade antagligen cykeln).

    Jag är nu på cd 4 så börjar testa på måndag eller tisdag beroende på när mensen är slut. 

  • pandarinen

    Väcker liv i tråden. Jag är inne på dag 5 med blinkamde gubbe. Någon som haft fler dagar än 5 blinknde innan fast gubbe?

  • LJM91
    pandarinen skrev 2022-02-16 20:39:38 följande:

    Väcker liv i tråden. Jag är inne på dag 5 med blinkamde gubbe. Någon som haft fler dagar än 5 blinknde innan fast gubbe?


    Jag har haft 15 dagar blinkande innan fast.. Har dock väldigt lång cykel. Fortsätt testa så får du säkert fast gubbe snart :)
  • pandarinen
    LJM91 skrev 2022-02-17 12:18:54 följande:
    Jag har haft 15 dagar blinkande innan fast.. Har dock väldigt lång cykel. Fortsätt testa så får du säkert fast gubbe snart :)
    Tufft av dig att fortsätta och testa. Hört man sk sluta efter 10 blinkande gubbar..
    Testade du en gång om dagen då eller två?
  • LJM91
    pandarinen skrev 2022-02-17 13:15:16 följande:
    Tufft av dig att fortsätta och testa. Hört man sk sluta efter 10 blinkande gubbar..
    Testade du en gång om dagen då eller två?
    Det står så i bruksanvisningen, men jag googlade och hittade en tråd på ett engelskspråkigt forum där många hade haft lika många (eller fler) blinkande dagar, så jag fortsatte testa. Sen tempar jag också, så jag visste att jag inte hade missat ägglossningen. Den här cykeln kom temphöjningen utan att jag fick fast gubbe, så de är ju tyvärr inte hundraprocentiga. Jag testar två gånger om dagen, morgon och eftermiddag.
  • pandarinen
    LJM91 skrev 2022-02-17 18:02:05 följande:
    Det står så i bruksanvisningen, men jag googlade och hittade en tråd på ett engelskspråkigt forum där många hade haft lika många (eller fler) blinkande dagar, så jag fortsatte testa. Sen tempar jag också, så jag visste att jag inte hade missat ägglossningen. Den här cykeln kom temphöjningen utan att jag fick fast gubbe, så de är ju tyvärr inte hundraprocentiga. Jag testar två gånger om dagen, morgon och eftermiddag.
    Jag är rädd att jag kan ha missat stegringen. Fick känningar redan på dag 7 den här gången. Aldrig varit så tidigare. Brukar få äl dag 15 i 1.5 år.
    Så jag testade mig å fick först tom ring och sedan blinkande gubbe. Rädd att jag testade för sent, för cb registrerar ju inte blinkamde gubbe vid första provdagen utan man får ju alltid tom ring om man inte skulle få fast direkt då...
    Imorgon blir det dag 15 så vi får se vad som händer då. Jag brukar ha 29 dagar cykel.
  • pandarinen

    Kan tillägga att jag höll på att ge upp men fortsatte även efter dag 9 och på 11:e dagen med blinkande gubbe fick jag tillsist fast gubbe på kvällen!
    Så det går att få fast gubbe edter många dagar blinkande....


    hulda83 skrev 2017-06-15 07:52:21 följande:

    Du använder CB med dubbel hormonindiktator gissar jag? Jag har haft allt mellan 0 dagar och 6 dagar med hög fertilitet. Olika varje cykel. Om du inte har fått maximal fertilitet efter 9 dagar av hög fertilitet är dock rådet att du ska sluta testa (enligt CB själva). Lycka till!


Svar på tråden Hur många dagar med hög fertilitet fick du innan maximal?