• Äldre 15 Jun 13:52
    8972 visningar
    21 svar
    21
    8972

    Vecka 40 o blir galen! Tips?

    Har BF om två dagar o börjar känna samma som dig! Vi kan försöka fördriva tiden ihop här. Haha!

    Har ni bestämt namn än? :)

  • Äldre 15 Jun 22:32
    #9
    Strudel skrev 2017-06-15 21:20:12 följande:

    Haha låter bra! Jo vi har ett namn men vi kommer förmodligen välja två förnamn och det andra är inte helt klart ännu... säg till om du har förslag på ett lite längre flicknamn något åt det seriösa hållet!

    Samtidigt känner jag faktiskt inte att det är ngn brådska med det, tror det blir mycket enklare att bestämma namn när man faktiskt fått träffa bebisen 

    Hur ser det ut för er? 


    Vi har ett namn som båda gillar jättemycket och som alltid "vinner" när någon av oss kommer med ett nytt förslag. Men som du säger, man får se vad det är för människa som kommer ut och om det passar.

    Hmm, vad är tillräckligt långt o i vilken stil menar du när du tänker "seriöst"?

    Det jag kommer på spontant nu på rak arm; Viktoria, Beatrice, Jasmine, Leonora... Men som sagt, beror ju på om längden duger o hur du menar med seriöst ;P
  • Äldre 16 Jun 22:24
    #13
    Strudel skrev 2017-06-16 22:16:14 följande:

    Bra fråga, alltså ett namn som inte låter för gulligt typ tänker jag! Det vad vi tror blir tilltalsnamnet är kort o rätt gulligt, men kanske är det bra att ge ett till namn som ger en lite annan typ av känsla om du förstår vad jag menar?? Kanske blir hon ju inte alls gullig  senare men tuff och stark o då kan det ju vara bra att ha ett namn för det också... gud vad korkad det måste låta haha! Hade faktiskt inte tänkt så jätte mycket på det innan det var mest att vi vill ha ett lite längre namn också, utan speciell anledning 


    Inte ett dugg korkat, men lite lätt underhållande o precis vad vi behöver just nu för att tiden ska rulla på. Några speciella känningar?

    Själv känner jag ibland när jag är uppe o går som att bebisen är ute o vänder med en arm eller nåt. Alltså det verkligen ilar/sticker/hugger/trycker på samma gång typ i tappen eller hur jag ska förklara. Måste liksom stanna upp o knipa till. Hel sjukt känns det.
  • Äldre 19 Jun 14:58
    #15

    Hur går det?? :)

  • Äldre 19 Jun 20:57
    #18
    Strudel skrev 2017-06-19 16:49:59 följande:

    Vad bra att jag åtminstone kan bidra med lite underhållning 

    Jo faktiskt, jag sa till sambon att det känns som om barnet "krafsar" ovanifrån mot tappen, det hugger/sticker liksom i några sekunder. Kanske trycker huvudet mot en nerv därinne?

    Annars är det lugnt här, 39+4. Imorgon har jag tid hos frisören o på onsdag hos BM. Fortfarande inga förvärkar eller ngt... funderar på att försöka kolla tappen senare om jag blir för uttråkad  

    Själv då, har du några känningar som skulle kunna peka mot förlossning?


    Jag känner samma som du beskriver. Och som att bebisen kilar fast en hand i ljumsken o låser mitt i ett kliv så jag måste gå tillbaka ett steg o börja om typ :P

    Annars har jag mer o mer mensvärk, starkare sammandragningar, men inget som gör ont... Är på bf+2 och har redan börjat ge upp! Usch jag känner mig så nedstämd. Och jag får sms o telefonsamtal stup i kvarten där folk frågar hur det går, hur jag mår o om det händer nåt... Försöker lägga fram det på ett bra sätt, att när det sker får ni reda på det... Hur ska jag stå ut om det inte händer nåt på två veckor?
  • Äldre 20 Jun 20:14
    #19

    Slemmproppen har börjat släppa här + lite blod på pappret när jag torkade mig. Jaja, behöver inte betyda ett skit, jag vet, men känns som en vinst i sig nu på övertid! Haha

  • Äldre 21 Jun 16:04
    #21

    Än så länge har det inte hänt så mycket mer än i går... Suck!

    Vårt nästa steg är tul på måndag om ingen bebis har kommit innan dess för att se hur vattennivån ser ut, flödet i navelsträngen osv.

Svar på tråden Vecka 40 o blir galen! Tips?