• mormor 1965

    Bra isofix bilstol

    Jag är en mormor med flera barnbarn och har tänkt skaffa en bilstol till min bil. En bakåtvänd, eller en som går att ha både och. Vill helst ha en med Isofix eftersom de verkar lätta att sätta fast och kanske byta mellan olika bilar. Såg att Besafe Izi plus var nån testvinnare och impulsköpte den. Märkte nu efteråt att den inte har Isofix och blev besviken. Eftersom den kommer på posten och inte ens är uthämtad ännu tänkte jag skicka tillbaka den och ta en annan modell.

    Kan jag få lite tips på bra modell? Och visst är väl Isofix det bästa fastsättningsystemet, eller?

  • Svar på tråden Bra isofix bilstol
  • halfbaked

    Besafe izi plus är bäst i test och mkt bra (rymdes dock inte i vår kombi). Jag tänkte som dig före vi träffade en säljare, att man ska ha isofix, men då sa säljaren så här:

    - isofix är bara godkänt upp till 18 kg medan sådan som fästs i bältet går ha upp till 25 kg.

    - sådan som sitter fast i bältet är extremt säker. Det är babyskydd man helst ska ha isofix till för den sitter ej lika hårt som en bilbarnstol med bälte.

    Dessutom vet jag inte om det är lättare att byta mellan bilar bara för att man har isofix. Det är trots allt en mer "permanent" stol än babyskyddet..

  • Lena

    Bekåtvänd stol är det bara onödigt med Isofix får då räcker de inte länge nog.

  • mormor 1965

    Apropå bil, så har jag en qashqai, kan det bli problem? Den är helt rymlig tycker jag. Haha, känner mig lite blåst med det här alltså. Köper en stol utan att veta nåt alls

  • halfbaked
    mormor 1965 skrev 2017-06-15 23:13:45 följande:

    Apropå bil, så har jag en qashqai, kan det bli problem? Den är helt rymlig tycker jag. Haha, känner mig lite blåst med det här alltså. Köper en stol utan att veta nåt alls


    Ingen aning men besafe izi plus är den största bilbarnstolen på marknaden typ så det kan bli problem. Rymdes ej i vår saab 9-3 kombi men vet ej då jag är dålig på bilar.
Svar på tråden Bra isofix bilstol