• Äldre 15 Jun 22:18
    10908 visningar
    4 svar
    4
    10908

    Orolig för vad grannar ska tänka..

    Hej! Har alltid varit lite av den oroliga typen. Kan tänka på vad andra ska tycka och tänka osv. Min dotter på 2 år har börjat testa gränserna rejält, och hon blir ordentligt förbannad, för ingenting. (Givetvis något för henne) Jag håller mig lugn och försöker trösta, avleda. Denna kvällen har hon haft svårt för att somna, hon vill bara ligga hos mig, ena stunden, nästa upp och röja osv. Hon är övertrött de luxe. Något jag tänkte på ikväll var vad sjutton grannarna tänker egentligen, flera gånger om dagen slänger hon sig på golvet när hon inte får som hon vill, tallriken åker i golvet den med, hon gråter högt när det inte går vägen för henne. För en stund sedan ville hon ha tag i min locktång och jag sa att nej den är aja, och nu är det natten och vi ska sova, då fick hon ett utbrott igen. Haha lilla pluttan. Sen blev min äldre pojk ledsen för att hon väckte honom och jag kände för en stund för att bara börja skratta åt min situation ikväll. Men alltså, reagerar grannar på sånt där? Hon har varit sån här ett par dagar nu. Även utomhus, ni vet, inte åka vagn, springa ifrån i affären, sedan lägga sig på golvet och gråta osv. Fancy motherhood. Blir orolig för vad folk ska tro iallafall. Borde kanske strunta i det egentligen.

  • Svar på tråden Orolig för vad grannar ska tänka..
  • Äldre 15 Jun 23:05
    #1

    Själv tycker jag inte att det är något att oroa sig för, om dom har haft barn själva så vet dom hur det är.
    Jag fick klä på mitt barn skrikandes på förskolan en gång o tänkte undrar vad de andra föräldrarna tänker. Då gick det förbi en pappa som skrattade o sa det där känner man ju igen. Kändes lite bättre när man fick veta att man inte är ensam.

  • Äldre 16 Jun 00:57
    #2

    Grannarna har nog överseende, men om de nån gång har en fest med hög musik eller liknande så är det snällt om ni inte klagar på det ;)

  • Fru Ve
    Äldre 16 Jun 15:32
    #3

    Har grannarna barn själva så förstår de säkert. Jag har tre söner varav de två större dagligen slåss och skriker x flera. Det är ett fruktansvärt liv hemma hos oss inne men även ute då 5-åringen ofta går ut på trappan och vrålar då han inte får sin vilja igenom.... tur vi bor i villa och inte i lägenhet åtminstone.

  • Äldre 28 Jul 22:22
    #4

    Skönt att höra att någon mer har det som vi! Nu den senaste veckan har vår son fått riktiga utbrott flera gånger om dagen och jag tänker alltid "undra vad grannarna tror". Det är ju faktiskt jobbigt att inte ens kunna lugna ner barnet i vissa stunder då ilskan ibland gör honom okontaktbar på något sätt. Slåss, sparkas, nyps och skriker. Oj oj oj..hoppas det går över snart.Skrikandes Vi bor dessutom i ett hyreshus som är väldigt lyhört, så ja det är lite psykiskt påfrestande att veta att man "kanske stör"

Svar på tråden Orolig för vad grannar ska tänka..