• Svar på tråden Jobbar som rekryterare, fråga mig vad du vill
  • Fdfk

    För ungefär 6 månader sedan sökte jag en tjänst som jag var in på intervju för. Fick inte jobbet då de ansåg jag var överkvalificerad.

    Nu finns en annons ute för en annan tjänst med samma chef som höll i intervjun, är det ok att söka eller verkar det desperat?

  • Themis

    Frågar ni fortfarande "vad är dina negativa sidor"?

    För det tycker jag bara är så lamt...


    Nej, jag tvättar inte min bil. Jag vattnar den för att se om den växer och blir en buss. /sarcasticquotes
  • Noname00

    Varför frågar ni sådant som redan står i cv, "när slutade du där?" för att sedan fråga om nästa jobb "när började du där?

    Det står ju i cv:t.

  • villblifler88
    Fdfk skrev 2017-06-17 21:54:48 följande:

    För ungefär 6 månader sedan sökte jag en tjänst som jag var in på intervju för. Fick inte jobbet då de ansåg jag var överkvalificerad.

    Nu finns en annons ute för en annan tjänst med samma chef som höll i intervjun, är det ok att söka eller verkar det desperat?


    Hej, nej det tycker jag inte. Det kan vara positivt att dem känner igen ditt namn. Kraven man har på de sökande kan ändrad mycket också så nu kan du vara perfekt för den nya tjänsten!
  • villblifler88
    Themis skrev 2017-06-17 22:23:42 följande:

    Frågar ni fortfarande "vad är dina negativa sidor"?

    För det tycker jag bara är så lamt...


    Inte jag i alla fall. Har formulerat om den frågan till "Finns det något du vill förbättra eller utveckla hos dig själv"
  • villblifler88
    Noname00 skrev 2017-06-17 22:26:35 följande:

    Varför frågar ni sådant som redan står i cv, "när slutade du där?" för att sedan fråga om nästa jobb "när började du där?

    Det står ju i cv:t.


    Beror på lite. Det kan vara att man inte läst så jättenoga. Men främst är det för man vill höra dig säga det med egna ord, man vill hitta någon tråd att dra vidare eller be dig att utveckla.
  • EllasEllis

    En tanke som slagit mig är varför är det lättare att få jobb om man har jobb?
    Kanske svår fråga :)

    tex: en arbetslös med rätt utbildning/bakgrund borde vara lätt att anställa då den kan börja på dagen medan en som har ett liknande jobb eller bakgrund men är anställd på annat företag tar tid att flytta på sig pga uppsägningstid.

Svar på tråden Jobbar som rekryterare, fråga mig vad du vill