• Galvavy86

    Beviljas snitt?

    Har en undran, vet jag säkert inte kan få svar så men om någon varit med om liknande kanske.

    Väntar barn nummer 5, har blivit extremt rädd att föda sen mina förlossningar och värst va sista förlossningen. Vill ha snitt denna gången pga denna rädsla. Har pratat med aurora och en läkare. Vi kom fram till att igångsättning i vecka 41+ skulle ske med tidig eda. Har ångrat mig om detta. Har varit sömnlös om nätterna sen beslutet och får panik varje gång jag tänker på beslutet. Kontaktade min bm som bokade in för nytt samtal med förlossningsläkare på onsdag. Kommer vara i vecka 37 (36+5) då. Min undran är om det är kört att bli beviljad snitt när jag gick med på igångsättning först? Hade jag inte fått panik och ångest över tanken på vaginalt skulle jag såklart testa vaginalt igen. Men nej, paniken sprider sig i kroppen och jag kallsvettas av bara blotta tanken på att gå igenom det igen.

  • Svar på tråden Beviljas snitt?
  • Anotherone

    Det är absolut inte för sent, det är det aldrig. Jag blev beviljad snitt istället för igångsättning när jag redan hade börjat gå över tiden. Ringde förlossningen i panik och fick träffa en förlossningsläkare i v 41+0. Då gjorde vi upp en plan om att jag skulle få snitt om det inte kom igång spontant, och om det gjorde det så fanns ett löfte om att bryta och göra kejsarsnitt om det drog ut på tiden.

Svar på tråden Beviljas snitt?